Warsztaty - AI Summit Poland
Przyspiesz wdrożenie AI dzięki automatyzacji, dobrym praktykom i profesjonalnym narzędziom do zarządzania
Podczas warsztatów zaprezentujemy kluczowe wyzwania, które utrudniają skuteczne wdrażanie sztucznej inteligencji w organizacjach – zarówno w obszarze klasycznych modeli Machine Learning, jak i generatywnej AI. Następnie omówimy technologie, rozwiązania i najlepsze praktyki, które pomagają w pokonywaniu tych trudności. Szczególną uwagę poświęcimy możliwości automatyzacji wybranych procesów w całym cyklu życia modeli analitycznych oraz korzyściom płynącym z uporządkowania tych procesów przy wsparciu narzędzi do AI Governance.
10 października | 9.30 - 11.30
Kluczowe cele warsztatu
- Zapoznanie uczestników z rozwiązaniami wspierającymi i automatyzującymi wybrane procesy wdrażania AI
- Zaprezentowanie wybranych ciekawych przypadków użycia sztucznej inteligencji jako ilustracja wykorzystania omówionych wcześniej rozwiązań technologicznych oraz inspiracja do dyskusji, bądź podjęcia podobnych projektów
- Omówienie rozwiązań, które jednocześnie zapewniają wdrożeniom AI zgodność z regulacjami (np. AI Act) jak i zwiększają zaufanie biznesu do zasobów budowanych przez zespoły danologów
Korzyści z uczestnictwa
Większa świadomość potencjalnych raf i mielizn, których należy unikać żeglując po wodach AI wraz z wiedzą na temat instrumentów nowej generacji do odpowiedniej nawigacji (czyli wiedza o technologiach wspierających skuteczne wdrożenia AI), czyli kolejny projekt powinien pójść łatwiej, szybciej, z mniejszą liczbą „niespodzianek” i z większym zaufaniem ze strony biznesu.
Wymagania – co uczestnik powinien wiedzieć/umieć, żeby w pełni skorzystać z udziału?
Ciekawość i otwartość na biznesowe wykorzystanie sztucznej inteligencji.
Agenda
- Najpierw o wyzwaniach wdrażania projektów AI/ML
- Technologie i rozwiązania, których można użyć, żeby unikać problemów wymienionych we wprowadzeniu
- Jak to wygląda w praktyce – przykłady wykorzystania AI ze wskazaniem jak wykorzystano technologie wspomagające procesy
- Nieco więcej na temat metod automatyzacji procesów w ramach cyklu życia AI – kierunki w działach R&D zajmujących się AI (np. AutoRAG)
- Jak grać zgodnie z nowymi regułami: zaufanie do AI, zarządzalność, wyjaśnialność w kontekście rozporządzenia AI Act – czas na wypracowanie/wdrożenie dobrych praktyk
- Pytania i dyskusja
Prowadzenie
Goldenore
IBM Polska
Sztuka promptowania: wykorzystaj AI w codziennej pracy
Warsztat "Sztuka Promptowania: Wykorzystaj AI w Codziennej Pracy" poprowadzi uczestników przez najważniejsze techniki tworzenia skutecznych promptów, pozwalających na maksymalne wykorzystanie potencjału narzędzi AI.
10 października 2024 | 15.00 - 17.00
Kluczowe cele warsztatu
- Nauka 15 technik tworzenia skutecznych promptów, które pozwolą na uzyskanie bardziej trafnych i użytecznych odpowiedzi od narzędzi AI
- Omówienie zasad bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z narzędzi AI, w tym identyfikacja i unikanie najczęstszych błędów oraz zrozumienie zagrożeń związanych z halucynacjami i błędami modelu
- Ćwiczenie umiejętności tworzenia promptów i korzystania z AI w praktycznych scenariuszach zawodowych, co pomoże uczestnikom lepiej wykorzystać AI w ich codziennej pracy
Korzyści z uczestnictwa
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:
- Produktywnie korzystać z ogólnodostępnych narzędzi generatywnej AI, jak Chat GPT i inne, zwiększając swoją efektywność w pracy
- Tworzyć skuteczne prompty, które generują wartościowe i użyteczne odpowiedzi
- Identyfikować i unikać pułapek oraz błędów w pracy z AI, minimalizując ryzyko związane z halucynacjami i błędami modelu
Wymagania – co uczestnik powinien wiedzieć/umieć, żeby w pełni skorzystać z udziału?
Uczestnicy powinni mieć dostęp do chat GPT w modelu 4o.
Agenda
- Showcase: jak ułatwić sobie z AI codzienność w pracy i w domu
- Strategie skutecznego promptowania
- Złota metoda budowania skutecznych promptów
- 15 technik tworzenia promptów
- Bezpieczeństwo i higiena pracy z AI
- Najczęstsze błędy
- Pułapki, i jak ich unikać
- Praktyczne ćwiczenia z tworzenia promptów
- Scenariusze biznesowe i strategie rozwiązywania ich z AI
Bonus
Uczestnicy otrzymają 10% zniżki na szkolenia juliaszopa.com dla firm zamówione w ciągu 3 miesięcy po zakończeniu warsztatu.
Prowadzenie
JuliaSzopa.com
Testowanie Pomysłów Biznesowych z wykorzystaniem AI
Warsztat skupia się na trzech aspektach, w których AI może wspierać w procesie testowania pomysłów biznesowych:
- wyszukiwanie inspiracji
- ideacja
- prototypowanie
Nie jest to szkolenie z narzędzia, które w magiczny sposób wykona za nas całą pracę. To raczej holistyczne spojrzenie na poszczególne elementy procesu testowania pomysłów oraz zadania, które stają się prostsze lub dostępne do szerszego grona osób (demokratyzacja) dzięki korzystaniu z narzędzi AI.
Uczestnicy prezentacji/dyskusji warsztatowej będą mogli pracować na własnych pomysłach korzystając z proponowanych przeze prowadzących narzędzi AI do budowania stron internetowych oraz autorskiego GPTs "Ideation Buddy" bazującego na idei Synthetic Personas. W trakcie warsztatu prowadzący pokażą również jak narzędzie Preplexity ułatwia proces pozyskiwania publicznie dostępnych informacji.
10 października | 12.00 - 14.00
Korzyści z uczestnictwa
Uczestnicy poznają nowoczesne narzędzia AI wspierające proces kreowania innowacji
Wymagania – co uczestnik powinien wiedzieć/umieć, żeby w pełni skorzystać z udziału?
Przed rozpoczęciem warsztatu uczestników o zastanowienie się, do jakiego segmentu rynku chcą stworzyć rozwiązanie oraz określenie obszaru lub procesów, w których problemy rozwiązanie ma "rozwiązywać".
Agenda
- Wprowadzenie do tematu
- Jak AI może wspierać testowanie pomysłów biznesowych?
- Wykorzystanie syntetycznych użytkowników/person
- Wprowadzenie do narzędzi generujących syntetycznych użytkowników/persony, narzędzi pozwalających uzyskać listę potencjalnych problemów zdefiniowanej grupy potencjalnych użytkowników (Synthetic Users lub nasz autorski Ideation Buddy)
- Ćwiczenie: Tworzenie syntetycznych person i odkrywanie problemów oraz potrzeb użytkowników - uczestnicy opracują pierwsze założenia swojego pomysłu bazując na wynikach procesu discovery z synthetic users
- Research i analiza rynku z Perplexity
- Prezentacja narzędzia Perplexity do zbierania informacji i analiz rynkowych
- Ćwiczenie: Uczestnicy wykorzystują Perplexity do badania rynku i zbierania danych
- Szybkie budowanie stron internetowych z Relume
- Prezentacja narzędzia Relume do szybkiego tworzenia landing page dla swojego rozwiązania
- Ćwiczenie: Uczestnicy projektują prostą stronę internetową dla swojego pomysłu
- Prototypowanie z wykorzystaniem platform no-code
- Prezentacja narzędzi no-code/low-code (np. Bubble, Webflow)
- Przykłady wykorzystania promptów do przyspieszenia projektowania aplikacji i stron
- Ćwiczenie praktyczne: Uczestnicy pracują nad prostym prototypem swojego pomysłu
- Prezentacja pomysłów
- Uczestnicy przedstawiają swoje finalne pomysły
- Omówienie kolejnych kroków: Prezentacja rozwiązań rzeczywistym potencjalnym klientom i walidacja pomysłów
Prowadzenie
The Heart
The Heart
(Generative) AI – wspaniałe możliwości biznesowe, czarna dziura security
Generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) i duże modele językowe (LLM) rewolucjonizują produkty i procesy w wielu branżach. Wraz z wdrażaniem tych użytecznych rozwiązań, pojawia się jednak nowe wyznania. W szczególności, z uwagi na szybkie tempo rozwoju, oraz fakt że są one zintegrowane z wieloma źródłami danych i systemami obecnie istniejącymi w organizacjach – związanych z bezpieczeństwem.
Warsztat skupi się na cyberbezpieczństwie w aplikacjach wykorzystujących LLM i poruszy tematy najczęstszych kategorii zagrożeń, podatności i unikalnych wyzwań do tej pory sklasyfikowanych. Zostanie omówiona nie tylko ich natura oraz możliwe metody wykonania ataków, ale także sposoby w jakie programiści i architekci mogą spróbować zabezpieczyć przy projektowaniu i wdrażaniu systemów.
10 października | 12.00 - 14.00
Korzyści z uczestnictwa
Uczestnicy poznają nietypowe z punktu widzenia klasycznego IT zagrożenia związane z wdrożeniem systemów AI, w szczególności zyskując wiedzę o tym:
- dlaczego GenAI będzie szczególnie istotne z punktu widzenia cyberbezpieczństwa w najliższych latach,
- kategoriach cyberzagrożeń związanych z GenAI, oraz popularnych specyficzych dla niego typów ataków,
- popularnych podejściach i wzorcach architektonicznych pozwalających się przed nimi bronić.
Wymagania – co uczestnik powinien wiedzieć/umieć, żeby w pełni skorzystać z udziału?
Uczestnicy powinni znać podstawowe pojęcia z zakresu sztucznej inteligencji (np. Large Language Model, prompt, Generative AI, dataset), preferowana jest także podstawowa znajomość zagadnień związanych z cybersecurity.
Agenda
- Skokowy rozwój generatywnej sztucznej inteligencji/LLM...
- ... Oraz jego implikacje w kontektach biznesowych i cyberbezpieczństwa.
- Popularne podatności i metody ataków na LLM:
- Jailbreaki
- "Pośrednie" i "bezpośrednie" prompt injection
- Eksfiltracja danych i zdalne wykonanie kodu
- Strategie ochrony i najlepsze praktyki
- Redukcja wektorów ataku na poziomie biznesu i procesów
- Ochrona na poziomie infrastruktury
- Techniki walidacji i sanityzacji
- Istotność logowania i monitoringu
- Przyszłe trendy, wyzwania, i zasoby
Prowadzenie
datarabbit.ai
Budowa chatbota w praktyce: jak zrobić to dobrze w budżecie od 5 tys. do 1 mln zł
Jednym z podstawowych zastosowań sztucznej inteligencji w optymalizacji obsługi klienta są chatboty automatyzujące kontakt. Podczas warsztatu uczestnicy zapoznają się z case study kilku wdrożeń chatbotów w różnych organizacjach – od prostych rozwiązań za kilka tysięcy złotych do dużych, złożonych projektów o wartości miliona złotych. Celem jest pokazanie uczestnikom różnic pomiędzy różnymi wdrożeniami, a w szczególności:
- dozwolony poziom halucynacji,
- powtarzalność i szybkość odpowiedzi,
- przygotowywanie (i jakość) danych,
- multimodalność odpowiedzi,
- wymagania użytkowników,
- poziom skuteczności.
Następnie grupy uczestników będą projektować własny system, oceniać ryzyko korzystania z niego i proponować jego mitygację.
10 października | 12.00 - 14.00
Korzyści z uczestnictwa
- Zrozumienie sposobu działania i zagadnień związanych z bezpieczeństwem chatbotów
- Poznanie różnic w kosztach i stopniu komplikacji w zależności od skali wdrożenia
- Umiejętność dostosowania skali projektu do potrzeb i budżetu
Wymagania – co uczestnik powinien wiedzieć/umieć, żeby w pełni skorzystać z udziału?
Uczestnicy powinni znać podstawowe pojęcia z zakresu sztucznej inteligencji oraz doświadczenie w pracy z ChatGPT lub Anthropic Claude (znajomość UI/UX, podstawy pisania promptów).
Agenda
- Case study z wdrożeń chatbotów w kilku organizacjach o różnej skali
- Praca w grupach: projektowanie własnego systemu, szacowanie ryzyka i propozycja jego mitygacji
- Prezentacja i analiza przygotowanych projektów
Prowadzenie
GenAI Cracow
Chatbot a prawo: jak zrobić chatbota, który działa zgodnie z prawem
Budowanie chatbota zgodnie z prawem wymaga uwzględnienia kilku kluczowych aspektów, takich jak ochrona danych osobowych, prawa własności intelektualnej, zgodność z regulacjami EU AI Act oraz prawem telekomunikacyjnym. Celem jest pokazanie uczestnikom praktycznego podejścia do budowania chatbota zgodnego z prawem, zasadami etycznymi oraz najlepszymi praktykami.
10 października | 15.00 - 17.00
Korzyści z uczestnictwa
- Zrozumienie prawnych wymogów projektu związanego z uruchomieniem chatbota
- Poznanie zakresu przepisów mających zastosowanie do projektów chatbotowych uruchamianych w Polsce i UE
- Umiejętność zaplanowana wdrożenia chatbota od strony wymogów regulacyjnych.
Wymagania – co uczestnik powinien wiedzieć/umieć, żeby w pełni skorzystać z udziału?
Uczestnicy nie muszą mieć wykształcenia prawniczego. Wystarczy, że będą znać podstawowe pojęcia z zakresu sztucznej inteligencji oraz doświadczenie biznesowe (praktyczne zastosowanie przepisów prawa, np. w zakresie ochrony danych osobowych).
Agenda
- Kroki, które trzeba podjąć przed zaplanowaniem wdrożenia chatbota w organizacji (określenie zadań wykonywanych przez chatbota i danych jakie mają być przetwarzane);
- Prawo własności intelektualnej związane z chatbotem (majątkowe prawa autorskie, licencje, SaaS, elementy podlegające ochronie);
- Czynności związane z zapewnieniem zgodności z przepisami o ochronie danych osobowych (RODO/GDPR);
- Wpływ AI Act na niektóre chatboty;
- Ocena ryzyka korzystania z chatbota;
- Działania, których celem jest zapewnienie, że dane są przechowywane i przetwarzane w sposób bezpieczny;
- Obowiązki i ograniczenia wynikające z polskiego prawa telekomunikacyjnego;
- Dobre praktyki w zakresie informowania użytkowników chatbota;
- Planowane audyty rozwiązania i okresowe przeglądy potrzeb.
Prowadzenie
act legal