Relacja 2024 - AI Summit Poland
Dzień pierwszy | 9 października 2024
ONSITE (Centrum Konferencyjne Legii Warszawa)
Filip Walicki, Evention
Magdalena Skorupa, ISC2 Poland Chapter
Michał Domański, Masovian AI Fest
Weronika Mystek, Polski Fundusz Rozwoju
Sztuczna inteligencja może odegrać kluczową rolę w poprawie jakości życia obywateli, zwiększeniu produktywności gospodarczej oraz wzmocnieniu pozycji Polski na arenie międzynarodowej. Jako państwo musimy odpowiedzieć na pytanie, jakie fundamenty wdrażania AI w sektorze publicznym powinny nam towarzyszyć. Naszym celem jest, aby AI w Polsce było wdrażane etycznie i zgodnie z prawem, jednocześnie nie zaniedbując innowacyjności naszej gospodarki. Każdy cel jednak wymaga wytyczenia właściwej drogi.
Kto bardziej poszukuje rozwiązań sztucznej inteligencji: spragnieni nowości konsumenci, czy firmy, które poszukują możliwości optymalizacji procesów i rozwoju. Wnioski na podstawie wyników dwóch badań przeprowadzonych przez PwC, sprawdzających stopień gotowości tych dwóch grup. W jakich obszarach mają podobne oczekiwania, w jakich przeciwstawne i co to w praktyce oznacza dla organizacji, które szykują się do wejścia w AI.
Ponad 30 lat polskie firmy rozwijały się dzięki niskim kosztom, spragnionym sukcesom przedsiębiorcom i szybkiej adaptacji do zmian na rynku. Z cyfryzacją bywało różnie: z jednej strony prężnie działające startupy i ecommerce, z drugiej bardziej tradycyjne branże mniej chętnie sięgają po takie rozwiązania. Czy w 2024 roku polskie firmy są gotowe na rewolucję sztucznej inteligencji? Czy firmy, które mniej odważnie sięgają po nowoczesne rozwiązania, są w stanie wdrażać AI, czy najpierw muszą zasypać swój dług technologiczny - nie tylko w obszarze systemów czy infrastruktury IT, ale przede wszystkim kompetencji organizacji do sięgania po nowe narzędzia?
Wdrożenia sztucznej inteligencji wymagają połączenia dwóch sprzecznych potrzeb: dużej mocy obliczeniowej, którą zapewnia chmura obliczeniowa, ale też ścisłej kontroli nad przetwarzanymi danymi oraz własnością intelektualną, co najlepiej gwarantuje model on-premise. Rozwiązaniem jest model hybrydowy, łączący zalety obu rozwiązań. Prezentacja o tym, jak zoptymalizować modele do pracy w środowisku hybrydowym, na podstawie rzeczywistego wdrożenia w pewnej organizacji. A także rekomendacje: których obszarach on-premises przewyższa chmurę i kiedy warto rozważyć migrację.
(Prezentacja w j. angielskim)
AI w biznesie jest wykorzystywane przede wszystkim do automatyzacji i optymalizacja procesów oraz wspierania ludzi w wykonywaniu zadań. Czy jednak w pogoni za efektywnością nie tworzymy czegoś, co obróci się przeciwko nam? Obecnie działy IT w organizacjach koncentrują się na ułatwieniu korzystania z dostarczanych przez nie narzędzi, w czym mają wspierać narzędzia AI. Jakie są tego konsekwencje? Czy człowiek wciąż podejmuje decyzje dotyczące działania algorytmów, czy wkrótce stanie się zbędny, albo zostanie niewolnikiem własnych wynalazków? Czy nadszedł moment, w którym inwestycje w kapitał ludzki mogą ustąpić miejsca inwestycjom w rozwiązania oparte na AI? Gdzie leży granica między wartością, jaką wnosi GenAI, a niepewnością czy zagrożeniem, które mogą się z tym wiązać? Omówienie wyników najnowszego badania przeprowadzonego przez IBM Institute for Business Value, które rzuca światło na kierunki inwestycji w rozwój sztucznej inteligencji oraz na jej wpływ na biznes i społeczeństwo.
Sztuczna inteligencja jest dzisiaj innowacją, tak jak każda nowinka technologiczna w początkowej fazie adaptacji. Sensacją była kiedyś podróż koleją, elektryczność, samochód, czy internet – dzisiaj są absolutną oczywistością. Czy wraz z rosnącą popularnością AI z czasem uzależnimy się od niej tak jak od elektryczności? Czy wdrażając dzisiaj rozwiązania sztucznej inteligencji zastanawiamy się jak zapewnić ciągłość procesów, w przypadku jej braku?
Wdrożenie AI nie musi oznaczać budowania produktu lub usługi od zera, ale może być też optymalizacją już istniejących rozwiązań z użyciem techniki zero-shot, która pozwala skrócenie czasu implementacji. Case study trzech wdrożeń modeli generatywnych w Allegro, które pozwoliły podnieść stopień automatyzacji kontaktów, skrócić czas oczekiwania na raport poniżej i wesprzeć trening istniejących modeli ML w organizacji.
Dziennie na świecie powstaje ok. 329 mln TB danych, z czego 13% to dane z mediów społecznościowych. W zalewie treści mamy do czynienia i z tym wartościowymi, ale też szkodliwymi, jak np. rasizm, przemoc czy pułapki pedofili lub predatorów seksualnych. Przy tak dużej skali tworzonego contentu możliwości jego weryfikacji przez ludzi są ograniczone. Prezentacja na temat wykorzystania LLM do screeningu danych, zarówno tekstowych, graficznych, a nawet wideo, pod kątem niebezpiecznych treści. Case study z praktycznego wdrożenia – od wyzwań związanych z zasobami, po sztuczki używane, żeby skłonić niesforne modele, aby generowały ustrukturyzowane dane wyjściowe.
Platformy AI do generowania tekstu, obrazów i audio są dziś wykorzystywane przez miliony użytkowników, znajdując zastosowania w rozrywce, edukacji, nauce i komunikacji. Nieograniczone możliwości wynikające z coraz bardziej zaawansowanych narzędzi AI tworzą też nowe zagrożenia, takie jak deepfake’i. ElevenLabs buduje topowe narzędzia AI do generowania audio, głosów i AI dubbingu oraz rozwija systemy zabezpieczeń do moderacji, analizy pochodzenia audio i identyfikacji szkodliwych treści.
Zarządzanie dokumentami i rozproszoną wiedzą jest wyzwaniem dla wielu organizacji. Umowy, regulaminy, instrukcje, kontrakty, przepisy, wewnętrzne bazy wiedzy oraz liczne wersje dokumentów mogą powodować chaos informacyjny. Samo odnalezienie potrzebnych informacji może być trudne, nie wspominając o wyodrębnieniu istotnej wiedzy. Na szczęście z pomocą przychodzi RAG (Retrieval-Augmented Generation), który skutecznie odpowiada na te potrzeby.
Jak szybko i efektywnie połączyć fragmenty informacji pochodzące z różnych dokumentów w spójną i ustrukturyzowaną wiedzę? Jak przygotować zbiory danych, aby jakość generowanych przez modele LLM odpowiedzi była jak najwyższa? Jaką architekturę aplikacji należy wykorzystać, aby efektywnie zintegrować naszą firmę z AI?
W trakcie prezentacji omówione zostaną różne podejścia do zarządzania dokumentami w bazach wektorowych. Przedstawiona zostanie szczegółowa architekturę takich systemów, z uwzględnieniem kluczowych komponentów i sposobów działania. Na koniec zostaną zaprezentowane przykłady zastosowań, które pokażą, w jakich sytuacjach dane podejście jest najbardziej efektywne.
Modele dyfuzyjne (diffusion models) mogą generować obrazy o wysokiej jakości i rozdzielczości na podstawie podpowiedzi tekstowych, czyli promptów. Ich wszechstronność pozwala na generowanie tekstu na wideo i obiektów 3D, przewidywanie struktury białek, a nawet prognozowanie pogody. Modele te zmieniają wiele branż, m.in. pojazdy autonomiczne, projektowanie i wizualizację produktów, opiekę zdrowotną i wiele innych.
Wyzwaniem w modelach dyfuzyjnych jest długi czas generowania. Zaprezentowana zostanie destylacja - technika, która może sprawić, że model dyfuzyjny będzie nawet 10 razy szybszy.
Zestaw praktycznych porad jak wykorzystać moc chmury obliczeniowej w projektach AI, czego unikać i jak omijać pułapki. Wnioski z realnych wdrożeń.
Zastosowanie sztucznej inteligencji w organizacji wymaga z jednej strony odpowiedniej technologii, ale z drugiej – umiejętności ich wykorzystania. Jakich kompetencji potrzebują pracownicy, żeby skutecznie wdrażać i wykorzystywać narzędzia AI w firmie? Rekomendacje na podstawie praktyki z wdrożeń w firmach współpracujących z PFR.
Sztuczna inteligencja to nie tylko modele językowe, ale także modele dziedzinowe, wytrenowane do wspierania specjalistycznych procesów. Prezentacja na podstawie wdrożeń i ich rezultatów największego polskiego modelu do automatyzacji finansów: jak sprawnie i bezpiecznie przetestować model oraz w krótkim czasie ocenić jego skuteczność. A także odpowiedź na pytanie: czy AI zastąpi finansistów i księgowych?
Rozgrywający się przez ostatnie 2 lata ogromny postęp w rozwoju Large Language Model (LLM) oraz bazujących na nich usług chmurowych i otwartych bibliotek, otworzył niezliczone obszary ich zastosowań. Stworzenie dema aplikacji generującej wartościowe treści na podstawie konwersacji z użytkownikiem, czy multimodalnych wejść do modeli stało się proste jak nigdy dotąd. Niestety, jak pokazuje doświadczenie wielu projektów, proces operacjonalizacji takich rozwiązań jest już dużo bardziej skomplikowany. Podczas prezentacji dowiesz się jak podejście bazujące na LLMOps może pomóc podejmować wyzwania takie, jak:
- wrażliwość/niestabilność podpowiedzi,
- kontrola kosztów,
- bezpieczeństwo
- strojenie modeli
- ocena jakości modeli
- wykorzystanie zaawansowanych wzorców (Agentic Workflows czy Mixture of Agents)
- niezawodność potoków przetwarzania.
Czarny sen każdego Chief Data Officera: terabajty danych z nieskończoną liczbą błędów (literówki, błędy ortograficzne, interpunkcja, małe/wielkie litery, itd.). Oczywiście wytrenowanie na takich danych modelu AI będzie skutkowało niską skutecznością (garbage in, garbage out). Manualne poprawianie tego jest niemożliwe ze względu na skalę i ciągły przyrost danych. Z pomocą przychodzi… sztuczna inteligencja. Prezentacja na temat różnych rodzajów błędów danych oraz o autorskich metodach ich wykrywania z wykorzystaniem modeli językowych (LLM), klasycznych narzędzi NLP, modeli typu BERT oraz narzędzi wizji komputerowej.
Rosnąca liczba systemów IT oraz dostępnych technologii powoduje, że nie zawsze można w prosty sposób rozróżnić klasyczne algorytmy od sztucznej inteligencji. Jest to tyle istotne, że AI podlega dodatkowym regulacjom prawnym, których niespełnienie grozi sankcjami. Pierwszym krokiem w budowie AI governance, czyli organizacyjnych ram bezpiecznego wykorzystania sztucznej inteligencji w organizacji jest precyzyjna kategoryzacja systemów. Prelegenci omówią na przykładach kryteria rozróżniania między "zwykłymi" rozwiązaniami IT a AI, pokażą jak ta klasyfikacja wpływa na wymogi regulacyjne i dalsze kroki w zarządzaniu AI. Zaprezentują jak przeprowadzić i udokumentować ten proces, minimalizując ryzyko błędów i zbędnych nakładów, a także ryzyko prawne.
Wdrażając systemy sztucznej inteligencji oczekujemy, że uzyskamy obiektywne narzędzie, nieskażone ludzkimi emocjami, które pozwoli podejmować optymalne biznesowo decyzje. Praktyka pokazuje, że AI wcale nie jest taki idealne. Sztuczna inteligencja ulega m.in. stereotypom związanym z płcią czy przedstawianiem różnych profesji. Prezentacja o tym, dlaczego AI nie jest idealnie obiektywna i jaki to ma wpływ na procesy biznesowe.
Rozwiązania wykorzystujące AI prędzej czy później trafią do sądów i będą decydować o sposobie rozstrzygania sporów sądowych. Sztuczna inteligencja może być również niezwykle pomocnym narzędziem przy próbach polubownego rozwiązywania sporów w drodze arbitrażu lub mediacji. Prezentacja na temat tego, jak zastosowanie AI może wpłynąć na oblicze polskiego sądownictwa. Prelegentami są sędziowie i pracownicy naukowi, którzy jednocześnie są członkami m.in. Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji przy Ministerstwie Cyfryzacji, którzy uważają, że wymiar sprawiedliwości w Polsce powinien znaleźć się w epoce, w której żyją jej obywatele. Zaprezentowane zostaną rozwiązania oparte na AI, wykorzystane w sądownictwie państw takich jak Brazylia czy Chiny oraz analiza możliwości ich adaptacji w Polsce.
Wnioski z przeprowadzonego w Wodociągach Miasta Krakowa S.A. wdrożenia sieci neuronowych do sterowania jedną z pompowni. Zadaniem tego rozwiązania jest optymalizacja pracy i poprawa efektywności energetycznej. Wdrożenie jest pierwszym krokiem do stworzenia pierwszej pasywnej oczyszczalni ścieków w Polsce z wykorzystaniem rozwiązań machine learning.
Prezentacja skupia się na kluczowych aspektach zarządzania danymi w kontekście uczenia modeli AI, a potem wykorzystania ich w konkretnych systemach AI i konkretnych use case'ach. Jak przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (GDPR) wpływają na procesy zbierania, przechowywania i przetwarzania danych osobowych w projektach AI. Omówienie także wpływu nowych regulacji AI Act i Data Act na obowiązki prawne dostawców i użytkowników AI w zakresie danych. Przedstawienie najlepsze praktyki w zarządzaniu ryzykiem prawnym w projektach związanych z AI.
Czyli nie tylko o technologii w kontekście refleksji na temat przyszłości SSC(Shared Service Centers) w Polsce. Koszty pracy w Polsce i Europie rosną i prowadzenie korporacyjnych centrów operacji przestaje się tutaj opłacać. Prezentacja o tym jak wykorzystując technologię machine translation można pewnego rodzaju czynności przenieść do Azji (realny, działający case study). To również okazja do refleksji: co dalej będzie się działo z naszym rynkiem pracy w kontekście następnych dziesięcioleci.
Lekarze dużą część swojego cennego czasu muszą poświęcać na czynności administracyjne, takie jak m.in. stworzenie opisu choroby pacjenta, czy podsumowanie zaleceń. Z pomocą mogą przyjść narzędzia LLM, ale wymagania dotyczące jakości ich pracy są o wiele wyższe niż w innych branżach, specyfinczy i bardzo precyzyjny jest też język terminologii medycznej. Przedstawiciele Docplanner omówią w jaki sposób zintegrowali narzędzia LLM, aby ułatwić obsługę pacjenta, z zachowaniem odpowiedniej jakości usług zdrowotnych. Prezentacja przybliży konkretne wyzwania i wyniki na każdym etapie procesu tworzenia podsumowań: od generowania transkrypcji z wizyty, poprzez tworzenie samego podsumowania aż po systematyczną ocenę i skuteczne wychwytywanie błędów.
Precyzyjna gospodarka leśna wymaga wiedzy precyzyjnej i aktualnej informacji o drzewach: gatunek, wysokość, grubość, itd. Oczywiście takie informacje dotąd zbierano ręcznie, co jest niezwykle czasochłonnym procesem. W IDEAS powstał zespół Precyzyjnego Leśnictwa, którego ambicją jest zastąpienie naziemnych pomiarów metodami zdalnymi i zaimplementowanie sztucznej inteligencji w rozpoznaniu gatunków i pozyskiwaniu cech biometrycznych drzew. Prezentacja o tym, jak dużym wyzwaniem jest analiza ogromnej ilości danych, które pozwalają np. na rozróżnienie jednego z 70 tys. gatunków drzew lub oszacowanie ich wieku na podstawie kształtu. Po przejściu precyzyjnego zebrania informacji o lasach, zespół badawczy zajmie się drugim analizą lasów przy zastosowaniu danych opisujących pojedyncze drzewa.
Wiele narzędzi AI ma za zadanie pilnować ciemnej strony ludzkiej natury, czyli uniemożliwiać dokonywanie oszustw. Ale ludzka natura nie zmieniła się od setek tysięcy lat: im groźniejszy przeciwnik, tym większa motywacja, żeby z nim walczyć. Prezentacja na temat wyścigu jaki rozgrywa się pomiędzy oszustami a narzędziami AI. Poruszy też wiele nowych pytań: czy oszukiwanie narzędzi sztucznej inteligencji jest nieetyczne? Czy deepfake przygotowany za zgodą jego bohatera jest etycznie dobry? Czy pogłębione dzięki algorytmom dostosowanie treści do jego odbiorców pogłębi podziały społeczne?
To element agendy konferencji angażujący wszystkich uczestników.
Sesja dyskusji przy okrągłych stołach ma kilka celów. Po pierwsze, pozwala na bezpośrednią wymianę opinii i doświadczeń w ramach konkretnego zagadnienia, interesującego daną grupę uczestników. Po drugie, możliwość spotkania i rozmowy z prowadzącym dane roundtable – zapraszamy bowiem do ich prowadzenia osoby o dużej wiedzy i doświadczeniu. Sesja roundtables to bardzo szerokie spektrum tematów i bogate grono wybitnych osobowości ze świata sztucznej inteligencji w roli prowadzących – tak, aby każdy uczestnik konferencji mógł znaleźć interesującą go najbardziej dyskusję i poznać w ten sposób innych uczestników zainteresowanych tą samą tematyką.
W organizacji pada hasło „wdrażamy sztuczną inteligencję”. Od czego zacząć? Najpierw analiza procesów w firmie, czy raczej analiza rynku – co oferują dostawcy rozwiązań? Od razu budować kompleksową strategię, czy raczej wdrażać punktowe rozwiązania i weryfikować ich działanie? Jak szybko sięgnąć po „nisko wiszące owoce”, które pokażą sens zastosowania takich rozwiązań?
"Z tym największy jest ambaras, żeby dwoje chciało naraz" - pisał Tadeusz Boy-Żeleński i trudno mu odmówić racji. W niektórych organizacjach to IT przychodzi z propozycją wdrożenia nowych narzędzi, w innych biznes chce testować innowacje, a druga strona protestuje, że to za duże koszty i problemy. Jak osiągnąć kompromis, żeby z jednej strony nie brnąć w projekty określane jako "sztuka dla sztuki", ale z drugiej – nie ominąć ważnego trendu technologicznego?
Czego firmy potrzebują od państwa, żeby mogły odważnie wdrażać rozwiązania sztucznej inteligencji. Czy potrzebny jest „komunikat AI-owy” na wzór tzw. komunikatu chmurowego KNF-u, który zwiększył adopcję chmury w sektorze finansowym? A może więcej zamówień ze strony administracji publicznej, które przyspieszą rozwój sektora? Czy preferencje podatkowe lub dotacje dla firm? Jakie kroki powinno podjąć państwo, żeby rozwój rynki AI w Polsce przyspieszył?
Im większa skala jakiegoś procesu, tym większa pokusa, żeby wykorzystać do tego sztuczną inteligencję i podnieść jego jakoś lub obniżyć koszty. Nie jest zaskoczeniem, że administracja państwowa prowadzi procesy o największej skali, bo część z nich dotyczy wszystkich obywateli. I już sięga po sztuczną inteligencję: ministerstwo finansów i ZUS wykorzystują AI przede wszystkim do wykrywania fraudów. W jakich obszarach administracja państwowa może jeszcze sięgnąć po narzędzia AI, żeby dostarczyć obywatelom i przedsiębiorstwom nowoczesne i niedrogie usługi?
W filmach i książkach science-fiction sztuczna inteligencja przeważnie otrzymuje „ciało” jakiejś maszyny, np. antropomorficznego robota. Ewentualnie jest komputerem, z którym ludzie prowadzą głosową konwersację, jak z człowiekiem. W prawdziwym życiu w interakcji z GenAI dominuje pisanie tekstowych promptów. Czy to jest faktycznie optymalny sposób kontaktów człowiek-maszyna? A może powinniśmy diametralnie zmienić podejście do interfejsów?
Temat sztucznej inteligencji budzi zainteresowanie mediów, ale także zarządzających w wielu organizacjach. W efekcie w wielu firmach pojawia się presja na szybkie wdrożenie rozwiązań wykorzystujących AI. Jednak praktyka pokazuje, że nie zawsze sztuczna inteligencja jest najlepszym rozwiązaniem dla wszystkich problemów biznesowych. Czy AI za kilka lat będzie jednym z narzędzi, z których część organizacji będzie korzystać, czy stanie się tak podstawowym wyposażeniem jak telefon komórkowy czy laptop?
Coraz częściej działy „data” albo „data and analytics” zmieniają nazwę na „data and analytics and AI”. Czy to jest optymalny scenariusz? Kto powinien wdrażać i rozwijać projekty AI w organizacjach? Działy danych, działy IT, a może wydzielone komórki ds. sztucznej inteligencji, dla których dział danych dostarczy tylko „paliwa” w postaci dobrej jakości odpowiednio przygotowanych danych? Jaki scenariusz jest optymalny w różnych branżach? Gdzie są kompetencje dotyczące technologii ale też odpowiedniego zrozumienia procesów biznesowych? Jak uniknąć wewnętrznych wojen między działami o budżet i zakres odpowiedzialności?
Nie da się ukryć: projekty AI potrzebują dużo danych i dużej mocy obliczeniowej. A to przekłada się na koszty. Jak dobrze oszacować, czy dane wdrożenie ma sens? Czy przy rosnących kosztach energii, a co za tym idzie drożejącej mocy obliczeniowej… praca ludzka okaże się tańsza od sztucznej inteligencji? Jak dobrze oszacować koszty wdrożenia, wytrenowania modelu AI, jego utrzymania i modyfikacji w zestawieniu z oczekiwaną korzyścią biznesową? Jak znaleźć balans pomiędzy kosztami a efektywnością? Jak dobrze policzyć opłacalność wdrożeń AI?
W dużych modelach językowych staramy się matematycznie odtworzyć nasz naturalny język. Ale czy możemy odtworzyć moralność? Jej próby implementacji są raczej ręcznym sterowaniem, tzn. korygowaniem modeli, które poszły w złym kierunku. O tym jak kończy się takie „sztuczne wszczepianie moralności” mogliśmy się dowiedzieć gdy w jednym z modeli wdrożono zasady dotyczące różnorodności etnicznej, w efekcie czego generował obrazy czarnoskórych żołnierzy w mundurach niemieckiej armii z drugiej wojny światowej. Czy jesteśmy w stanie skutecznie nauczyć modele etyki, czy jest to z góry skazane na niepowodzenie? I czy my w ogóle tego potrzebujemy?
Korzystanie z narzędzi IT wykorzystujących sztuczną inteligencję różni się od zwykłych programów. Jak budować w organizacji kompetencje, które pozwolą bezpiecznie i efektywnie wykorzystywać narzędzia AI, aby przynosiły jak największą wartość biznesową, a nie stały się źródłem nowych wyzwań i problemów?
Różne organizacje posiadają swoje unikalne potrzeby. Od licznych czynników zależy, które rozwiązanie – chmurowe, hybrydowe czy on-premises – najlepiej odpowiada ich wymaganiom. Kluczowy jest dobór optymalnego rozwiązania, biorąc pod uwagę bezpieczeństwo, skalowalność i koszty. Jakie czynniki należy wziąć pod uwagę i jak dopasować je do rozwiązania, aby wybrać najbardziej optymalne rozwiązanie?
Jak w dłuższej perspektywie AI wpłynie na rynek pracy? Luddyści XXI wieku mówią, że pracę zabierze, optymiści twierdzą, że wygeneruje nowe stanowiska. Czy mamy w Polsce odpowiednie zasoby kompetentnych kadr, żeby rozwijać i wdrażać rozwiązania sztucznej inteligencji? Czy jesteśmy skazani na odpływ największych talentów, które zasilają czołowe globalne firmy z tego obszaru? Co z wyzwaniami, takimi jak zastępowanie junior developerów, pracowników obsługi klienta przez AI. Czy pozbawimy się trwale pewnych kompetencji, tak jak coraz ciężej jest nam czytać mapę, odkąd mamy GPS w smartfonach?
LLM, czyli Large Language Models zdominowały dyskusję o sztucznej inteligencji, a najwięcej mówi się oczywiście o ChatGPT – największym, globalnym projekcie. Z jednej strony – ma imponujące możliwości, ale z drugiej – jest wytrenowany przede wszystkim w języku angielskim i siłą rzeczy, w tym języku najlepiej i najszybciej się rozwija. Ale pojawiły się też konkurencyjne projekty: Claude, Gemini czy Mistral. Jak w tym wszystkim plasuje się język polski, o wiele rzadziej używany niż angielski czy francuski, ale jednak nie tak niszowy jak litewski czy estoński? Czy powinniśmy rozwijać swój własny LLM? Jakie korzyści przyniesie polskim Duży Model Językowy administracji publicznej lub polskim firmom? Panel z udziałem twórców czołowych projektów LLM w Polsce.
Sztuczna inteligencja jest odmieniana w mediach przez wszystkie przypadki, a jak wygląda praktyka wdrożeń? Wiadomo, że najmniejsze firmy mogą skorzystać tylko z gotowych rozwiązań w modelu SaaS – bariera wejścia jest zbyt duża. Ale jak powinien wyglądać model adaptacji w średnich i dużych przedsiębiorstwach? Rozwój własnych modeli? Kupno gotowych rozwiązań? Kompleksowe systemy do zarządzania całą firmą oparte o LLM i integrujące w jednym miejscu różne podsystemy (ERP, CRM, f-k), czy raczej wyspecjalizowane modele realizujące konkretny proces biznesowy?
Gwałtownie rosnąca liczba projektów wdrożeniowych sztucznej inteligencji stawia przed organizacjami pytania: gdzie powinna być umocowana sztuczna inteligencja w strukturze? Czy to jest zadanie działów danych i analiz? A może IT? Czy potrzebne są do tego znane z największych organizacji działy innowacji lub rozwoju? A jeżeli to ma być wspólny projekt różnych działów, kto powinien być koordynatorem? I jakich kompetencji dzisiaj brakuje w organizacjach, żeby skutecznie wdrażać AI? Jak podchodzić do wdrażania AI mają przedsiębiorstwa z tradycyjnych gałęzi gospodarki, w których IT nie jest ośrodkiem innowacji, ale raczej koncentruje się na obniżaniu kosztów i zapewnieniu ciągłości działania? Co z organizacjami, w których większość IT jest wyuotsourcowana?
Wnioski z wdrożenia dwóch rozwiązań sztucznej inteligencji w ING Banku Śląskim: aplikacji do oceny zaawansowania prac budowlanych na podstawie zdjęć oraz wirtualny asystent korzystający z wewnętrznej bazy wiedzy. Opis wykorzystanych metod, przemyślenia na temat możliwości modeli i opłacalności wdrożenia.
Modele sztucznej inteligencji stanowią niezastąpione narzędzie do analizy danych tekstowych. Technologie grafowe pozwalają umieścić wyniki modeli w szerszym kontekście, ujawniając nowe informacje. Prezentujemy rozwiązanie łączące dedykowane modele sztucznej inteligencji i algorytmy grafowe w celu walki z dezinformacją. Działanie systemu omawiamy analizując incydent z początków wojny rosyjsko-ukraińskiej. Prezentowane technologie można zastosować również w innych dziedzinach, na przykład w marketingu, czy analizie użytkowników.
Odpowiedzią na dynamiczny rozwój AI jest ISO/IEC 42001 - globalna norma określająca wymagania dotyczące ustanowienia, wdrożenia, utrzymania i ciągłego doskonalenia systemu zarządzania sztuczną inteligencją. Jej celem jest pomoc organizacjom i społeczeństwu w czerpaniu jak największych korzyści z AI, przy jednoczesnym zapewnieniu interesariuszy, że systemy są opracowywane i wykorzystywane w sposób odpowiedzialny. W prezentacji prelegenci przedstawią pierwszy na świecie projekt wdrożenia i certyfikacji ISO/IEC 42001 w firmie AI Clearing.
Dzięki generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) zespoły mogą samodzielnie budować rozwiązania, które do tej pory wymagały zaangażowania specjalistów oraz czasochłonnego procesu zbierania danych. Na podstawie doświadczeń XTB we wdrażaniu GenAI prezentacja odpowie na następujące pytania:
- Jak wykorzystać few-shot i many-shot learning do prototypowania rozwiązań automatyzujących procesy?
- Jak budować samoadaptujące się procesy przetwarzania wykorzystujące kontekstowo wiedzę już dostępną w organizacji?
- Jak wspomagać zespoły produktowe w definiowaniu i monitorowaniu realizacji tego typu projektów?
- Jakie narzędzia i formy szkolenia należy im zapewnić?
- Kiedy migrować rozwiązania tego typu do formy “klasycznych” projektów z uczestnictwem zespołów Data Science?
Wdrożenie rozwiązań AI wymaga uwzględnienia odpowiednich ram prawnych. Prezentacja na temat aktualnych wymogów prawnych dotyczących AI, w tym wymogów dotyczących ochrony danych osobowych (RODO) oraz prawa autorskiego, a także przyszłych wyzwań regulacyjnych związanych z AI Act. Zaprezentowane będzie również studium przypadku: jakie wyzwania prawne wiążą się z wdrożeniem narzędzia AI wysokiego ryzyka, np. narzędzia wspierającego rekrutację pracowników.
Federated Learning (FL) to nowa metoda trenowania modeli uczenia maszynowego, zapoczątkowana przez Google, przeznaczona do użytku na smartfonach. W przeciwieństwie do tradycyjnego uczenia maszynowego, gdzie dane są centralizowane i przekazywane do modelu, FL polega na tym, że algorytm jest przenoszony do danych, a rozproszone dane nie są centralizowane, co zapewnia zachowanie prywatności. Prezenentacja o tym, jak firmy ubezpieczeniowe mogą wykorzystać tę technikę do wspólnego budowania modelu predykcji częstotliwości roszczeń za pomocą sieci neuronowej, łącząc i wykorzystując dane swoich klientów, bez faktycznego udostępniania lub naruszania jakichkolwiek wrażliwych informacji.
Bolt dostarcza 5 różnych produktów/usług ponad 200 milionom ludzi na całym świecie. Wsparcie tak dużej liczby klientów na wielu zróżnicowanych rynkach jest wymagające zarówno ze względu na skalę jak i na liczbę lokalnych polityk i procesów, które agenci wsparcia muszą stosować. Prezentacja na temat drogi związanej z automatyzacją wsparcia klienta - od zapisywania częstych polityk w kodzie przez budowanie silnika do automatyzacji procesów do użycia uczenia maszynowego i GenAI.
Większość czat botów do wsparcia klienta ogranicza się do zaprezentowania informacji użytkownikowi lub zasugerowania agentowi wsparcia następnego kroku. Bot Alfred czuje się komfortowo z oferowaniem klientom zwrotu pieniędzy i innych akcji mających potencjalnie duże implikacje biznesowe.
Jak przygotować i zaangażować pracowników w proces wdrożenia asystenta AI w narzędziach do pracy? Jakie wyzwania dotyczące UX designu pojawiają się w kontekście budowania relacji pomiędzy człowiekiem a robotem? Kluczowe wnioski na przykładzie systemu redakcyjnego dla ponad 1000-osobowego newsroomu.
Prezentacja raportu wykonanego przez fundację Digital Poland i JP Weber dla Miasta Stołecznego Warszawa. Raport przedstawia wyniki dwóch badań przeprowadzonych na warszawskich spółkach i pracownikach z sektora sztucznej inteligencji. W raporcie przedstawiono warszawski sektor AI, w tym kluczowe podmioty, dokonano przeglądu oferowanych narzędzi, inicjatyw czy percepcję Warszawy jako centrum AI. W raporcie ukazano również per perspektywę pracowników AI: ich wynagrodzenia, pulę talentów czy oferowane benefity.
"-(...) ja nie mam nic, ty nie masz nic, on nie ma nic(...)
- To razem właśnie mamy tyle, w sam raz tyle, żeby założyć wielką fabrykę."
Cytat z „Ziemi obiecanej” Władysława Reymonta dobrze ilustruje tempo rozwoju przemysłu włókienniczego w Łodzi pod koniec XIX wieku. Przemysłowe technologie w zestawieniu z tradycyjną gospodarką rolną były szokująco nowoczesne dla ówczesnego społeczeństwa. Po stukilkudziesięciu latach możemy powiedzieć, że tempo rozwoju cywilizacji przyspieszyło wykładniczo. Najlepsi eksperci w dziedzinie sztucznej inteligencji nie mają odwagi stawiać jakichkolwiek prognoz na dalej niż 3-4 kwartały. Czy sztuczna inteligencja może być dla polskiej gospodarki nową ziemią obiecaną? Co musimy zrobić jako przedsiębiorcy, jako państwo ale i jako obywatele, żeby nad Wisłą wyrosła „Dolina AI”, która zapewni nam kilkadziesiąt lat wzrostu gospodarczego?
Wieczorna integracja, czyli dyskusje o sztucznej inteligencji w nieformalnej atmosferze
Pobieranie biorgamu... Proszę czekać...
Dzień drugi | 10 października 2024
ONLINE (Platforma Zoom)
Podczas warsztatów zaprezentujemy kluczowe wyzwania, które utrudniają skuteczne wdrażanie sztucznej inteligencji w organizacjach – zarówno w obszarze klasycznych modeli Machine Learning, jak i generatywnej AI. Następnie omówimy technologie, rozwiązania i najlepsze praktyki, które pomagają w pokonywaniu tych trudności. Szczególną uwagę poświęcimy możliwości automatyzacji wybranych procesów w całym cyklu życia modeli analitycznych oraz korzyściom płynącym z uporządkowania tych procesów przy wsparciu narzędzi do AI Governance.
Warsztat skupia się na trzech aspektach, w których AI może wspierać w procesie testowania pomysłów biznesowych:
- wyszukiwanie inspiracji
- ideacja
- prototypowanie
Nie jest to szkolenie z narzędzia, które w magiczny sposób wykona za nas całą pracę. To raczej holistyczne spojrzenie na poszczególne elementy procesu testowania pomysłów oraz zadania, które stają się prostsze lub dostępne do szerszego grona osób (demokratyzacja) dzięki korzystaniu z narzędzi AI.
Uczestnicy prezentacji/dyskusji warsztatowej będą mogli pracować na własnych pomysłach korzystając z proponowanych przeze prowadzących narzędzi AI do budowania stron internetowych oraz autorskiego GPTs "Ideation Buddy" bazującego na idei Synthetic Personas. W trakcie warsztatu prowadzący pokażą również jak narzędzie Preplexity ułatwia proces pozyskiwania publicznie dostępnych informacji.
Jednym z podstawowych zastosowań sztucznej inteligencji w optymalizacji obsługi klienta są chatboty automatyzujące kontakt. Podczas warsztatu uczestnicy zapoznają się z case study kilku wdrożeń chatbotów w różnych organizacjach – od prostych rozwiązań za kilka tysięcy złotych do dużych, złożonych projektów o wartości miliona złotych. Celem jest pokazanie uczestnikom różnic pomiędzy różnymi wdrożeniami, a w szczególności:
- dozwolony poziom halucynacji,
- powtarzalność i szybkość odpowiedzi,
- przygotowywanie (i jakość) danych,
- multimodalność odpowiedzi,
- wymagania użytkowników,
- poziom skuteczności.
Następnie grupy uczestników będą projektować własny system, oceniać ryzyko korzystania z niego i proponować jego mitygację.
Generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) i duże modele językowe (LLM) rewolucjonizują produkty i procesy w wielu branżach. Wraz z wdrażaniem tych użytecznych rozwiązań, pojawia się jednak nowe wyznania. W szczególności, z uwagi na szybkie tempo rozwoju, oraz fakt że są one zintegrowane z wieloma źródłami danych i systemami obecnie istniejącymi w organizacjach – związanych z bezpieczeństwem.
Warsztat skupi się na cyberbezpieczństwie w aplikacjach wykorzystujących LLM i poruszy tematy najczęstszych kategorii zagrożeń, podatności i unikalnych wyzwań do tej pory sklasyfikowanych. Zostanie omówiona nie tylko ich natura oraz możliwe metody wykonania ataków, ale także sposoby w jakie programiści i architekci mogą spróbować zabezpieczyć przy projektowaniu i wdrażaniu systemów.
Warsztat "Sztuka Promptowania: Wykorzystaj AI w Codziennej Pracy" poprowadzi uczestników przez najważniejsze techniki tworzenia skutecznych promptów, pozwalających na maksymalne wykorzystanie potencjału narzędzi AI.
Budowanie chatbota zgodnie z prawem wymaga uwzględnienia kilku kluczowych aspektów, takich jak ochrona danych osobowych, prawa własności intelektualnej, zgodność z regulacjami EU AI Act oraz prawem telekomunikacyjnym. Celem jest pokazanie uczestnikom praktycznego podejścia do budowania chatbota zgodnego z prawem, zasadami etycznymi oraz najlepszymi praktykami.
Pobieranie biorgamu... Proszę czekać...
Prelegenci
dr inż. Jarosław Bułka
Urząd Miasta Kraków
Dominika Grajewska
Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny
Bartłomiej Nitoń
Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny
Przemysław Zakrzewski
Wiceprezes Zarządu ABB E-Mobility
Rada Programowa
Przemysław Zakrzewski
Wiceprezes Zarządu ABB E-Mobility
Rada Rynkowa
Organizator
Evention
Evention to firma z 11-letnią historią, znana z tworzenia programów wymiany wiedzy i rozwoju społeczności (poprzez organizację regularnych spotkań i konferencji) dla dyrektorów, menedżerów i ekspertów odpowiedzialnych za obszar technologii, bezpieczeństwa i cyfryzacji. Firma Evention realizuje od lat uznane na rynku konferencje branżowe, cykliczne spotkania dedykowane dla managerów oraz publikacje specjalne (raporty, projekty badawcze). Robimy w Evention rzeczy wyjątkowe i niepowtarzalne – a w swoim obszarze rynku jesteśmy liderem. Potwierdzeniem tego są zdobyte wyróżnienia i nagrody: Gazeli Biznesu 2023 (przyznawany przez Puls Biznesu) oraz Diamenty Forbesa 2023. To prestiżowe rankingi pokazujące najbardziej dynamicznie rozwijające się firmy MŚP, gotowe sprostać współczesnym wyzwaniom rynku. Więcej o nas na stronie: www.evention.pl.
Patronat Honorowy
Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego – Uniwersytet Warszawski
Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego Uniwersytetu Warszawskiego prowadzi interdyscyplinarne badania naukowe w oparciu o modelowanie matematyczne, symulacje komputerowe oraz obliczenia wielo- i wielkoskalowe. W obszarze usług typu High Performance Computing (HPC) i usług chmurowych, ICM UW wspomaga użytkowników z całej Polski aktywnie korzystających z superkomputerów i infrastruktury obliczeniowej, sieciowej oraz przechowywania wielkich danych.
Kompleksowa oferta ICM UW obejmuje wykorzystanie superkomputerów do zaawansowanych zadań obliczeniowych, budowania złożonych modeli, wykonywania symulacji, a także przetwarzania, analizy i wizualizacji danych. Dla swoich użytkowników ICM UW opracowuje i optymalizuje dedykowane oprogramowanie dla systemów obliczeniowych o wysokiej wydajności. Portfolio Centrum obejmuje projekty realizowane dla podmiotów z różnych sektorów, w tym transportu, energii, medycyny i środowiska.
ICM UW prowadzi wyjątkowe projekty edukacyjne: magisterskie studia o charakterze praktycznym z Inżynierii Obliczeniowej; podyplomowy kurs Omics Data Science: Bioinformatyka i Analiza Wielkoskalowych Danych Biomedycznych; szkolenia z obszarów HPC, Big Data, AI czy text mining; szkolenia dotyczące Open Science i zarządzania danymi badawczymi; a także cykliczne warsztaty dla młodzieży szkolnej - Matematyka dla Ciekawych Świata.
Partner Generalny
PwC Polska
W PwC naszym celem jest budowanie społecznego zaufania i odpowiadanie na kluczowe wyzwania współczesnego świata. Jesteśmy siecią firm działającą w 155 krajach. Zatrudniamy ponad 327 tysięcy osób, które dostarczają naszym klientom najwyższej jakości usługi w zakresie doradztwa biznesowego, technologicznego, podatkowo-prawnego oraz audytu. Polskie spółki PwC zatrudniają ponad 6500 osób, w tym ponad 2000 ekspertów IT. Dowiedz się więcej o naszym punkcie widzenia odnośnie zastosowań AI w biznesie na https://www.pwc.pl/pl/uslugi/zastosowanie-sztucznej-inteligencji-ai-w-organizacji.html.
Dołącz do newsletterów PwC na https://pwc.to/3R8Hx3h.
Partnerzy Strategiczni
3Soft
3Soft supports companies in maximizing their business potential.
We create dedicated solutions that facilitate data management and automate internal and external processes. We enrich the prepared systems with the benefits of artificial intelligence. This enables faster analysis of information, discovery of non-obvious relationships and drawing accurate conclusions.
We are trusted by companies in the area of small and medium-sized enterprises, the largest banks in Poland and world leaders in the retail, fuel and energy, manufacturing and automotive industries.
Cloudera
At Cloudera, we believe data can make what is impossible today possible tomorrow. We empower people to transform data anywhere into trusted enterprise AI so they can reduce costs and risks, increase productivity, and accelerate business performance. Our open data lakehouse enables secure data management and portable cloud-native data analytics, helping organizations manage and analyze data of all types on any cloud, public or private. With as much data under management as the hyperscalers, we’re the preferred data partner for the top companies in almost every industry. Cloudera has guided the world on the value and future of data and continues to lead a vibrant ecosystem powered by the relentless innovation of the open-source community. Learn more at cloudera.com.
Główny Partner Merytoryczny
Goldenore
Goldenore to wiodący dostawca rozwiązań przetwarzania danych w czasie rzeczywistym wykorzystujących technologie analityczne, sztuczną inteligencję oraz uczenie maszynowe. Dzięki naszym udokumentowanym sukcesom umożliwiamy organizacjom rozwój w erze cyfrowej, odblokowując pełny potencjał ich danych. Zapewniamy bezpieczeństwo przetwarzania danych i ich dostępność 24/7, co jest kluczowe dla efektywnego prowadzenia działalności biznesowej. Nasze doświadczenie i rozwiązania dostarczają naszym klientom realną wartość, często decydującą o ich przewadze konkurencyjnej. Jesteśmy dumnym wieloletnim partnerem Oracle oraz IBM, posiadającym bogate doświadczenie we wdrażaniu technologii obu vendorów.
Partnerzy Merytoryczni
GetInData | Part of Xebia
GetInData | Part of Xebia is a leading polish expert company delivering cutting-edge Big Data, Cloud, Analytics, and ML/AI solutions. The company was founded in 2014 by data engineers and today brings together 120 big data specialists. We work with international clients from many industries, e.g. media, e-commerce, retail, fintech, banking, and telco. Our clients are both fast-growing scaleups and large corporations that are leaders in their industries. We maintain laser focus on data technologies, cultivate very strong engineering culture and support extensive knowledge sharing both within a company and outside through meetups, conferences and contributions to open-source. We are a go-to partner for companies that need tailored and highly scalable data processing and analytics platforms that give competitive advantage and unlock full business potential of their data.
Kancelaria Rymarz Zdort Maruta
Kancelaria Rymarz Zdort Maruta jest zaliczana do grona najlepszych kancelarii prawnych w Polsce. Powstała w wyniku fuzji dwóch czołowych kancelarii - Rymarz Zdort, lidera wielu obszarów praktyki transakcyjnej oraz Maruta Wachta, lidera transformacji technologicznej.
Ponad 190 osobowy zespół prawników i doradców znany jest z udziału w największych i najbardziej przełomowych transakcjach. Od wielu lat klienci i konkurenci rekomendują nasze kompetencje, najwyższe standardy usług oraz odważne i pionierskie rozwiązania problemów prawnych. Kancelaria dysponuje silnym zespołem polskich radców prawnych i adwokatów, jak również prawników posiadających uprawnienia do wykonywania zawodu w Stanach Zjednoczonych, co przy wykorzystaniu naszych bliskich relacji wypracowanych z wiodącymi kancelariami prawnymi na świecie daje nam możliwość świadczenia najwyższej jakości usług doradztwa prawnego przy najważniejszych transakcjach w Polsce oraz na rynkach zagranicznych.
Prestiżowe rankingi potwierdzają, że jesteśmy niekwestionowanym liderem w zakresie prawa korporacyjnego, fuzji i przejęć, private equity, rynków kapitałowych, prawa nowych technologii, własności intelektualnej, ochrony danych osobowych, praktyki regulacyjnej, restrukturyzacji i upadłości, cyberbezpieczeństwa oraz zamówień publicznych. Doskonałą opinią cieszą się także inne nasze zespoły, w tym praktyki energetyki i zasobów naturalnych, prawa ochrony konkurencji, rozwiązywania sporów, prawa karnego gospodarczego, bankowości i finansów, nieruchomości, podatkowa, infrastrukturalna oraz prawa pracy.
Od lat zdobywamy wyróżnienia przyznawane najlepszym kancelariom w Polsce przez Chambers and Partners, The Legal 500 oraz IFLR1000, a nasi prawnicy i doradcy są uznawani za wiodących specjalistów.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.rzmlaw.com.
NVIDIA
NVIDIA, którą znamy dzisiaj, to efekt wieloletniego dążenia do realizacji wizji i ciężkiej pracy naszych pracowników. Firma jest znana nie tylko z innowacji technologicznych, ale także z zaangażowania naszych ludzi i wysokiej kultury organizacyjnej, które wyznaczają standardy naszej codzienności. Kiedy zaczynaliśmy, nikt nie przypuszczał, jak daleko zaprowadzą nas głębokie uczenie, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe. Teraz dostrzegamy ogromny potencjał, który stworzyliśmy i który przed nami się otwiera.
NVIDIA znajduje się w samym centrum jednoczesnej rewolucji obliczeniowej i przemysłowej. To firma z bogatą historią i przyszłością, którą poniekąd sama tworzy. Dziś możemy śmiało powiedzieć, że dzięki zaangażowaniu i poświęceniu całej rzeszy inżynierów, software developerów i wszystkich wchodzących w skład rodziny NVIDIA, świat cyfrowy odkrywamy zupełnie na nowo.
Ponad trzy dekady na rynku udowodniły, że NVIDIA jest wyjątkowym liderem, tworzącym nowe rynki i rozwiązania, które jeszcze niedawno wydawały się niemożliwe do osiągnięcia.
OVHcloud
OVHcloud to globalny dostawca chmury zarządzający ponad 450 000 serwerów w 40 własnych centrach danych na 4 kontynentach!
Od 20 lat firma wykorzystuje zintegrowany model, który zapewnia jej pełną kontrolę nad łańcuchem wartości, począwszy od projektowania własnych serwerów poprzez zarządzenie należącymi do niej centrami danych, po budowanie i utrzymanie własnej globalnej sieci światłowodowej.
To unikatowe podejście umożliwia OVH wspieranie, w sposób niezależny, wszystkich potrzeb swoich 1,6 mln klientów z ponad 140 krajów, którym OVHcloud oferuje rozwiązania najnowszej generacji łączące wysoką wydajność, przewidywalną cenę i pełną kontrolę nad danymi wspierając w ten sposób ich nieograniczony rozwój.
Polarys Polska
Polarys Polska to oddział międzynarodowej grupy z siedzibą we Francji. Specjalizujemy się we wdrażaniu rozwiązań IT w obszarach:
- Data i Business Intelligence
- Sales Performance Management
- Enterprise Performance Planning
- Total Compensation Management
- Data Quality Management
- Data Engineering and system integration
- Data Visualisation
Dane to nasza domena. Wykorzystując technologie chmurowe takie jak Azure, Snowflake, GCP oraz popularne języki programowania, m.in SQL, Python, Spark i rozwiązania naszych partnerów technologicznych (m.in. Varicent, Akeron, Jedox, Beqom) pomagamy naszym klientom generować najwyższą wartość biznesową z posiadanych danych, usprawniać procesy, podejmować lepsze decyzje biznesowe, a także tworzyć innowacyjne modele i produkty.
SGS
Jesteśmy SGS – światowym liderem w dziedzinie badań, inspekcji i certyfikacji, uznawanym za wzorzec jakości i rzetelności. Zapewniamy wszechstronną gamę rozwiązań w zakresie certyfikacji i usprawnień biznesowych, opartych na najnowszych technologiach i narzędziach cyfrowych. Nasza globalna sieć specjalistów zapewnia wiedzę i doświadczenie, które pomogą Ci zachować zgodność z lokalnymi i międzynarodowymi normami oraz zapewnią Twoim pracownikom umiejętności, szkolenia i rozwój zawodowy.
Opierając się na naszej wiedzy branżowej, wykorzystujemy nowe technologie, w tym chmurę, internet rzeczy (IoT), Big Data, sztuczną inteligencję (AI) i monitorowanie danych w czasie rzeczywistym, aby pomóc Ci wdrażać, zarządzać oraz poprawiać jakość, bezpieczeństwo, zrównoważony rozwój i rentowność Twojej działalności. Aby wesprzeć Cię w erze cyfrowej, opracowaliśmy szereg rozwiązań, które pomagają prowadzić biznes w XXI wieku.
Nasze rozwiązania Digital Trust Assurance mogą poprawić Twoją wydajność oraz cyberbezpieczeństwo, prowadząc jednocześnie do zgodności z uznanymi międzynarodowymi standardami w zakresie zarządzania AI, bezpieczeństwa informacji, przetwarzania i ochrony danych w chmurze, bezpieczeństwa obiektów data center, ciągłości działania czy usług IT.
TD SYNNEX
TD SYNNEX (NYSE: SNX) jest wiodącym globalnym dystrybutorem i agregatorem rozwiązań dla ekosystemu IT, z siedzibą w Clearwater na Florydzie oraz Fremont w Kalifornii. Firma wspiera ponad 150 000 klientów w ponad 100 krajach, pomagając maksymalnie wykorzystać inwestycje technologiczne i otwierać nowe możliwości rozwoju. Zespół 23 000 pracowników TD SYNNEX angażuje się w dostarczanie najwyższej klasy produktów IT, usług i rozwiązań od ponad 2500 wiodących dostawców technologii.
Oferta TD SYNNEX opiera się na najbardziej dynamicznych segmentach technologii, takich jak chmura, cyberbezpieczeństwo, analiza danych, IoT, mobilność oraz model „wszystko jako usługa” (XaaS). Firma angażuje się w obsługę klientów i społeczności, dążąc do wywierania pozytywnego wpływu na ludzi i planetę poprzez odpowiedzialne działania jako szanowany obywatel korporacyjny. Wśród priorytetów TD SYNNEX znajduje się również bycie inkluzywnym pracodawcą w szerokim ekosystemie IT.
Partner Koktajlu
Nebul AI Cloud
Nebul AI Cloud zapewnia światowej klasy zasoby obliczeniowe AI oparte na rozwiązaniach Nvidii, gwarantując suwerenność danych, prywatność i zgodność z regulacjami EU.
Jesteśmy oficjalnym partnerem Nvidii w obszarach: NVIDIA Preferred Cloud Service Provider, DGX Cloud Partner, DGX Solution Provider.
Umożliwiamy organizacjom radzenie sobie z zawiłościami wdrażania systemów AI w środowiskach private cloud, hybrid cloud, multi-cloud jak i on-prem.
Nebul wykorzystuje centra danych zasilane „zieloną” energią, a nasze klastry AI rozlokowane są na całym kontynencie europejskim.
W naszej chmurze znajdziesz platformy NVIDIA: DGX, HGX, OVX i RTX, z procesorami: B200, H200, H100, L40s i L4.
W czerwcu 2024 roku, Nebul pozyskał finansowanie w wysokości 20 milionów euro, aby przyśpieszyć rozwój europejskiej chmury AI, zwiększyć dostęp infrastruktury oraz zapewnić potrzebne wsparcie inżynieryjne dla firm i organizacji na kontynencie.
Partner Wspierający
PFR
Polski Fundusz Rozwoju SA jest spółką skarbu państwa, która koordynuje wysiłki instytucji rozwoju wspierających zrównoważony rozwój społeczny i gospodarczy kraju. Naszym celem jest zapewnienie, w ramach jednolitej platformy instrumentów rozwojowych, sprawnych narzędzi do zwiększenia potencjału inwestycyjnego i gospodarczego Polski. Tworzymy zintegrowane centrum informacji dla przedsiębiorców, samorządów i osób zainteresowanych instrumentami rozwoju.
Mecenasi
CloudFerro
CloudFerro świadczy innowacyjne usługi przetwarzania w chmurze. Dostarczamy i obsługujemy chmury obliczeniowe dla wymagających rynków, m.in. dla europejskiego przemysłu kosmicznego, badań klimatu i nauki. Specjalizujemy się w przechowywaniu i przetwarzaniu wielkich zbiorów danych, w tym wielopetabajtowych repozytoriów danych satelitarnych obserwacji Ziemi.
Oferujemy elastyczne rozwiązania w modelu chmury publicznej, prywatnej i hybrydowej, oparte na otwartych technologiach, dostosowane do potrzeb użytkownika i efektywne kosztowo. Świadczymy szeroką gamę usług dodatkowych i dedykowane wsparcie techniczne, realizowane przez lokalny zespół specjalistów IT o unikalnych kompetencjach.
Z rozwiązań CloudFerro korzystają wiodące firmy i instytucje naukowe w Europie z różnych sektorów rynku, przetwarzające wielkie zbiory danych: Europejska Agencja Kosmiczna (ESA), EUMETSAT, Europejskie Centrum Prognoz Średnioterminowych (ECMWF), Mercator Ocean International, Niemiecka Agencja Aero-Kosmiczna (DLR), EGI i wiele innych.
Core3
We specialize in implementing advanced analytics solutions and tools covering: data analytics platforms (Data & Analytics based on Hadoop and Snowflake technology stack), machine learning, process automation, and BI Data visualization tools (Microsoft Power BI, Tableau, Qlik, etc.).
As a consulting and systems integration company, we implement customized solutions in DWH and Business Intelligence areas for the most prominent enterprises in Europe. Our focus is on:
- Data Lake deployments
- Development of Data Processing/ETL Processes
- Efficient Business Intelligence tools and platforms
- Designing Data Warehouses
- Technology Agnostic platforms for Data Science
- Migration to Cloud
We are well-established in the telco, media, financial, logistics, retail, and e-commerce industries.
We are a team of 100+ experts who thrive to deliver every single day.
We listen. We learn. We create IT.
Poznańskie Centrum Superkomputerowo – Sieciowe (PCSS)
Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe (PCSS) afiliowane przy Instytucie Chemii Bioorganicznej PAN jest znanym w skali międzynarodowej węzłem europejskiej przestrzeni badawczej w zakresie infrastruktury informatycznej nauki oraz ważnym centrum badawczo-rozwojowym w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych. Jako centrum rozwojowe e-Infrastruktury, PCSS zaprojektował i zbudował Sieć Metropolitalną POZMAN, Centrum Komputerów Dużej Mocy, oraz krajową sieć szerokopasmową PIONIER, utrzymywaną i nadal rozbudowywaną przez PCSS.
Na AI Summit Poland 2024 PCSS przedstawi projekt AgrifoodTEF, wspierający firmy technologiczne z branży rolno-spożywczej w rozwoju sztucznej inteligencji i robotyki. PCSS koordynuje również EDIH CyberSec – hub specjalizujący się w cyberbezpieczeństwie, oferujący bezpłatne usługi dla MŚP, startupów i mikroprzedsiębiorstw. Ponadto, PCSS oferuje zaawansowane obliczenia na superkomputerze HPC, wspierając rozwój nauki, inżynierii i AI.
SilverBullet
Nasza firma specjalizuje się w wykorzystaniu nowoczesnych technologii językowych w biznesie. Realizujemy projekty dla T-Mobile Polska, Play oraz COI. Nasze główne obszary działania to:
- Tworzenie wirtualnych asystentów opartych na technologii Retrieval Augmented Generation (RAG) usprawniających obsługę klientów.
- Wdrażanie modeli językowych opartych na sieciach neuronowych (Transformers) do klasyfikacji tekstu, streszczania oraz wyszukiwania podobnych treści.
- Prognozowanie i analiza danych sekwencyjnych z użyciem Time Series Transformers, XGBoost i LightGBM w sektorach takich jak finanse, energetyka i handel.
- Rozwiązywanie problemów klasyfikacji i regresji z wykorzystaniem drzew decyzyjnych wzmacnianych gradientowo.
- Analiza sygnału mowy z użyciem głębokich sieci neuronowych.
Nasze rozwiązania wspierają automatyzację procesów i poprawę efektywności biznesowej.
Patronat Merytoryczny
CSO Council
CSO Council to społeczność dyrektorów bezpieczeństwa informacji tworzona przez stowarzyszenie ISSA Polska oraz Evention. Zadaniem CSO Council jest integracja środowiska, budowa platformy wymiany wiedzy i doświadczeń oraz networkingu wśród szefów bezpieczeństwa informacji i cyberbezpieczeństwa w dużych firmach oraz instytucjach działających w Polsce. CSO Council swoją działalność realizuje poprzez zaplanowane cykliczne spotkania oraz inne formy sprzyjające integracji środowiska. Zapraszamy do uczestnictwa w społeczności. Udostępniamy platformę, której bardzo do tej pory brakowało, a której zbudowanie pozwoli menadżerom bezpieczeństwa informacji, CSO oraz CISO na zawodowe rozmowy, budowanie relacji oraz dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń.
Cyber Women Community
Cyber Women Community to aktywna społeczność pań łącząca ekspertki z dziedziny Cybersecurity z kobietami, które chcą rozwijać swoje kompetencje w tej dziedzinie. Społeczność ma na celu dzielenie się wiedzą, promocję oraz wsparcie kobiet w odkrywaniu ich drogi zawodowej w dziedzinie cyberbezpieczeństwa oraz w nowych technologiach poprzez spotkania, webinaria i mentoring. Dzięki paniom z Rady Programowej i tzw. Loży Ekspertek dostarczamy rzetelną i praktyczną wiedzę, która pomoże członkiniom społeczności zrealizować plany i rozwinąć się zawodowo. Dołącz do Cyber Women Community.
Patronat Społecznościowy
Data Community Poland
Jesteśmy stowarzyszeniem pasjonatów danych, którzy chcą się dzielić swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie systemów bazodanowych jak i technologii im pokrewnych. Powstaliśmy oficjalnie w 2013 roku jako Polish SQL Server User Group, mając już na koncie organizację wielu spotkań i kilku konferencji pod szyldem SQLDay. Po kilku latach zdecydowaliśmy się rozszerzyć zakres wiedzy poruszany na naszych spotkaniach i konferencjach, co zaowocowało zmianą nazwy naszego Stowarzyszenia na Data Community Poland w 2018 roku. Obecnie działamy w kilku dużych miastach Polski, gdzie organizujemy spotkania lokalnych grup oraz do roku przygotowujemy konferencję SQLDay.
GenAI Cracow
W GenAI Cracow skupiamy się na technologii Generative AI, obejmując przygotowywanie danych, utrzymywanie modeli językowych, usprawnianie metod obliczeniowych oraz budowanie systemów wielo-agentowych. My wiemy, że ChatGPT i prompt engineering to tylko wierzchołek góry lodowej, a większość rozwiązań, które ludzie kojarzą z AGI, jest już w zasięgu większości firm technologicznych. Wystarczy umiejętnie skomponować system z różnych modułów. Nasza społeczność to przestrzeń, gdzie można poznać osoby, które na co dzień wykorzystują technologię AI do budowania produktów, a nie tylko do productivity hacking czy rozmów w social media. Nasi speakerzy to deweloperzy dla deweloperów, co gwarantuje wysoki poziom merytoryczny spotkań. Każdy prelegent jest starannie weryfikowany technicznie, np. sprawdzanie aktywności na GitHubie, aby zapewnić najwyższą jakość prezentowanych treści.
Działamy tylko in-person w Krakowie, spotykając się raz w miesiącu.
Stowarzyszenie ISACA Warszawa
Stowarzyszenie ISACA powstało w 1967, gdy grupa osób wykonujących podobną pracę – polegającą na audytach mechanizmów kontrolnych w systemach komputerowych, które w tamtym czasie stawały się coraz istotniejsze dla funkcjonowania ich firm – spotkała się, by omówić potrzebę stworzenia jednego źródła informacji i wytycznych w tej dziedzinie. W 1969 roku grupa formalnie zarejestrowała EDP Auditors Association (Stowarzyszenie audytorów EPD). W 1976 roku Stowarzyszenie powołało fundację edukacyjną, by podjąć szeroko zakrojony wysiłek badawczy zmierzający do poszerzenia wiedzy o nadzorze i kontroli IT oraz ich wartości. Stowarzyszenie znane wcześniej jako Information Systems Audit and Control Association (Stowarzyszenie ds. audytu i kontroli systemów informatycznych), obecnie używa jedynie akronimu ISACA, by zaznaczyć, że służy szerokiemu gronu osób zawodowo zajmujących się ogólnie pojętym nadzorem IT.
Obecnie ISACA liczy ponad 145 000 specjalistów w 180 krajach, którzy pełnią różne funkcje w tym związane z bezpieczeństwem informacji i zarządzaniem ryzykiem informatycznym.
Patronat
AI LAW TECH
Fundacja AI LAW TECH to interdyscyplinarny think-tank zajmujący się technicznymi, prawnymi, etycznymi i biznesowymi aspektami rozwoju nowych technologii, gospodarki cyfrowej oraz społeczeństwa informacyjnego. Koncentrujemy się szczególnie na zagadnieniach dotyczących sztucznej inteligencji i cyberbezpieczeństwa. Do jej głównych celów i zadań należy: Prowadzenie i wspieranie działań zmierzających do rozwoju nowoczesnej i innowacyjnej Polski, w tym rozwoju gospodarki cyfrowej i nowych technologii. Popularyzacja wiedzy o nowoczesnej technologii poprzez prowadzenie działalności edukacyjnej. Prowadzenie i wspieranie badań naukowych i edukacji w zakresie technicznych, etycznych, prawnych, społecznych i biznesowych aspektów nowych technologii, w tym SI, cyberbezpieczeństwa, IoT, smart city. Integracja i rozwój środowiska zainteresowanego różnymi aspektami nowych technologii, w tym etycznymi, prawnymi, technicznymi, biznesowymi i społecznymi aspektami technologii cyfrowych, transformacji cyfrowej, SI, cybersecurity i ochrony danych osobowych. Integrowanie nauki z biznesem, transferu wiedzy i najlepszych praktyk.
Akademia Leona Koźmińskiego
Akademia Leona Koźmińskiego to według "Financial Times" najlepsza uczelnia biznesowa w Europie Środkowo-Wschodniej. Jako jedyna z regionu należy do GNAM – grona 32 najlepszych uczelni biznesowych z całego świata. Według Rankingu Szkół Wyższych „Perspektyw” jest także najlepszą uczelnią niepubliczną w Polsce, znajdującą się jednocześnie w ścisłej czołówce uczelni ekonomicznych.
Uczelnia od samego początku stawia na połączenie teorii z praktyką, oferując programy z zakresu zarządzania, finansów, ekonomii i prawa. Zaprasza na kierunki i specjalizacje odpowiadające potrzebom zmieniającego się świata. Dzięki prestiżowym akredytacjom EQUIS, AMBA i AACSB, znanym jako „potrójna korona”, gwarantuje najwyższą jakość kształcenia, uznaną zarówno w kraju, jak i za granicą.
Edukacja w Koźmińskim to nie tylko zdobywanie wiedzy, ale przede wszystkim rozwój umiejętności ze wsparciem doświadczonych ekspertów i wybitnych przedstawicieli świata biznesu, nauki oraz życia publicznego. Gościnne wykłady wygłaszane przez noblistów, ambasadorów oraz prezesów wielkich korporacji otwierają przed studentami drzwi do międzynarodowego świata wielkich możliwości. Współpraca Akademii z uczelniami z całego świata daje studentom unikalną możliwość uzyskania dwóch dyplomów w ramach programów double degree.
Studenci i studentki uczelni to grono 12 tysięcy osób z całego świata, reprezentujących ponad 80 krajów i tworzących prawdziwie międzynarodowe środowisko. To nie tylko szansa na zdobycie wyjątkowej wiedzy, ale także nawiązania międzynarodowych relacji i znajomości.
Absolwenci i absolwentki to niemal 70 tysięcy osób, które aktywnie kształtują oblicze współczesnego biznesu, polityki i społeczeństwa. Realizują się jako menedżerowie, finansiści, prawnicy, marketingowcy, psychologowie biznesu, politycy i urzędnicy. Prowadzą własne firmy, startupy oraz fundacje – zarówno w kraju, jak i za granicą. Łączy ich chęć zmieniania świata na lepszy – z energią, zaangażowaniem oraz etyczną postawą.
DataOps Polska
DataOps Polska to miejsce wymiany doświadczeń, pomysłów i nowych idei z zakresu inżynierii danych, big data, devops. W naszej grupie jest ponad 2200 inżynierów i zorganizowaliśmy ponad 60 różnych wydarzeń w których wzięło udział ponad 5000 osób. Na naszym kanałe YouTube znajdziesz ponad 60 godzin nagrań. O naszym następnych kursach, szkoleniach oraz spotkaniach przeczytasz na www.dataops-academy.pl.
Fundacja Digital Poland
Jako organizacja non-profit fundacja podejmuje działania, aby Polska stała się jednym z głównych światowych centrów innowacji cyfrowych. Poprzez swoje działania przekształca cyfrowe wyzwania stojące przed Polską w szanse dla rodzimej gospodarki. Założyciele fundacji stawiają przede wszystkim na edukację, organizując szereg wydarzeń czy akcji edukacyjnych, takich jak Digital Fitness Test, Digital Ars, Akademia SkillUp, Digital Festival czy Noc Innowacji, promując przy tym nowe technologie w życiu codziennym i biznesie. W oczach zagranicznych inwestorów fundacja prezentuje Polskę jako miejsce do prowadzenia działalności badawczo-rozwojowej i opracowywania innowacji o zasięgu międzynarodowym, korzystając z umiejętności naszych specjalistów ICT.
Fundacja prowadzi szeroką działalność w zakresie analiz spraw publicznych, współtworząc największy w Polsce zestaw rekomendacji „Czas na cyfrową gospodarkę”. Fundacja realizuje też szereg badań konsumentów i firm, publikując przy tym nawet kilkanaście bezpłatnych opracowań rocznie, np. w zakresie wiedzy Polaków na temat dezinformacji czy subskrypcji. Fundacja jest też jednym z założycieli European AI Forum w Brukseli – największej w Europie organizacji skupiającej firmy i organizacje z zakresu sztucznej inteligencji (więcej na eaiforum.org). Więcej na digitalpoland.org
IT Girls
Fundacja IT Girls to organizacja która wspiera, zrzesza i edukuje dzieci, młodzież oraz kobiety zainteresowane pracą w zawodach technologicznych, w szczególności informatycznych. Założycielkami są dwie siostry - Adrianna i Wioletta Klimczak. Obie skończyły Informatykę na Politechnice Warszawskiej oraz aktywnie pracują w zawodzie. Podczas studiów dostrzegły jak niewiele kobiet pracuje i studiuje na kierunkach związanych z nowymi technologiami. Ich zdaniem jedyną szansą na poprawę tych statystyk jest zaczęcie pracy z dziećmi już od najmłodszych lat. Tak by były one wychowywane w przekonaniu, że żaden zawód nie ma płci i że mogą one zostać kim tylko sobie wymarzą. Mając to na względzie, fundacja kieruje swoje działania głównie do dzieci i młodzieży chcąc pomóc im w rozwinięciu skrzydeł. Co ważne, w swych działaniach nie wykluczają chłopców. Są oni zawsze mile widziani na warsztatach fundacji.
Fundacja IT Girls to organizacja która wspiera, zrzesza i edukuje dzieci, młodzież oraz kobiety zainteresowane pracą w zawodach technologicznych, w szczególności informatycznych. Założycielkami są dwie siostry Adrianna i Wioletta Klimczak. Obie skończyły Informatykę na Politechnice Warszawskiej oraz aktywnie pracują w zawodzie. Podczas studiów dostrzegły jak niewiele kobiet pracuje i studiuje na kierunkach związanych z nowymi technologiami. Ich zdaniem jedyną szansą na poprawę tych statystyk jest zaczęcie pracy z dziećmi już od najmłodszych lat. Tak by były one wychowywane w przekonaniu, że żaden zawód nie ma płci i że mogą one zostać kim tylko sobie wymarzą. Mając to na względzie, fundacja kieruje swoje działania głównie do dzieci i młodzieży chcąc pomóc im w rozwinięciu skrzydeł. Co ważne, w swych działaniach nie wykluczają chłopców. Są oni zawsze mile widziani na warsztatach fundacji.
Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy
Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy to interdyscyplinarny instytut naukowy i lider w przetwarzaniu informacji o polskiej nauce. Głównym zadaniem instytutu jest ułatwianie szybkiego dostępu do aktualnej oraz kompleksowej informacji o polskiej nauce – to tu gromadzone są, analizowane i tworzone informacje o sektorze badań i rozwoju, o polskich naukowcach, projektach naukowych i aparaturze badawczej. Raporty tworzone na podstawie tych danych mają wpływ na kształtowanie polskiej polityki naukowej. Pracownicy OPI PIB tworzą inteligentne systemy informatyczne dla sektora publicznego oraz o zastosowaniu komercyjnym, prowadzą liczne prace badawcze, analizują działalność polskiego sektora badań i rozwoju oraz szerzej – świata nauki, a także badają, w jaki sposób nowe media kształtują społeczeństwo i wpływają na biznes i jak rozwija się sztuczna inteligencja. OPI PIB jest jednostką nadzorowaną przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Patronat Medialny
99 Twarzy AI
Podcast ’99 twarzy AI’ to rozmowy o wszystkim, co związane z technologią, innowacjami i oczywiście sztuczną inteligencją. To nieformalne, inspirujące i często zaskakujące rozmowy z różnymi ekspertami, naukowcami i ludźmi, którzy na co dzień pracują z #AI. W kolejnych odcinkach podcastu prowadzący Karol Stryja przeprowadza wywiady z ludźmi, którzy nie tylko mają ogromną wiedzę na temat sztucznej inteligencji, ale także są pasjonatami tego tematu. Wspólnie z gośćmi odkrywa, jak AI wpływa na nasze życie – od biznesu, przez medycynę i naukę, aż po sztukę i kulturę. Wychodzą poza techniczne detale i skupiają się na historiach oraz doświadczeniach gości podcastu.
Celem ’99 twarzy AI’ jest pokazanie, że sztuczna inteligencja ma wiele różnych oblicz. Nie tylko odkrywając, jak AI zmienia świat, ale także podkreślając rolę i znaczenie ludzi, którzy pracują w tej dziedzinie. Ich pasji, inspiracjach i wyzwaniach, z jakimi się spotykają. ’99 twarzy AI’ to czasem humorystyczna, ale zawsze ciekawą podróż po fascynującym świecie sztucznej inteligencji.
AI o AI
Portal AI o AI (aioai.pl) to stale aktualizowane centrum wiedzy o sztucznej inteligencji. Znajdziesz tu najnowsze informacje, analizy narzędzi oraz ciekawe artykuły, które przybliżą Ci fascynujący świat AI. To idealne miejsce dla każdego, kto chce być na bieżąco z rewolucją w AI, zarówno dla profesjonalistów, jak i entuzjastów.
AI Security Foundation
AI Security Foundation to organizacja pozarządowa zrzeszająca ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa, którzy mają doświadczenie lub chcą rozwijać się w zakresie bezpieczeństwa sztucznej inteligencji.
Jako platforma do wymiany doświadczeń i informacji, AI Security Foundation ma również za zadanie konkretne działania w obszarze badawczo-rozwojowym, poprzez współprace technologiczne z partnerami oraz udział w szerszych projektach polskich i międzynarodowych w ramach konsorcjów, których efektem będą konkretne rozwiązania technologiczne, podnoszące poziom bezpieczeństwa różnego rodzaju implementacji AI.
Wśród głównych obszarów merytorycznych, wyszczególnić należy:
- Bezpieczeństwo budowania algorytmów.
- Bezpieczeństwo implementacji (on premise i cloud) AI.
- Testy bezpieczeństwa AI.
- Prawne aspekty bezpieczeństwa AI.
- Budowanie tzw. community wokół tej problematyki.
- Poszerzanie wiedzy wśród społeczeństwa i użytkowników na temat bezpieczeństwa AI.
- Aspekty etyczne bezpieczeństwa AI.
- AI w systemach bezpieczeństwa.
Misją fundacji jest dążenie do bezpiecznego i etycznego wykorzystywania AI, co osiągane jest poprzez m.in.:
- nawiązywanie partnerstw krajowych i międzynarodowych w celu udziału w projektach związanych z rozwojem technologii bezpieczeństwa AI;
- prezentowanie na polskich i międzynarodowych konferencjach wyników prac ekspertów fundacji;
- tworzenie komentarzy prawnych dotyczących bezpieczeństwa danych w AI oraz samego AI.
Robonomika.pl
Serwis Robonomika.pl jest niekomercyjną inicjatywą, która ma ambicję stać się źródłem informacji i platformą wymiany doświadczeń o ekonomicznych i organizacyjnych konsekwencjach coraz szerszego upowszechniania się zaawansowanych metod automatyzacji i robotyzacji biznesu (w szczególności w sektorze usług).
Security Magazine
"W służbie bezpieczeństwu" - to hasło, którym kieruje się redakcja “Security Magazine”, tworząc pierwszy na rynku e-miesięcznik dostępny dla współczesnego czytelnika. Czytelnika korzystającego głównie z nowych technologii i poszukującego wiedzy na temat security. Gwarantujemy, że wiedza na łamach magazynu, która dostępna jest w sieci, bezpłatnie to zbiór najlepszych praktyk i doświadczeń ekspertów związanych z bezpieczeństwem IT, bezpieczeństwem fizycznym i bezpieczeństwem organizacji w firmach. Dlatego, poświęcając czas na lekturę “Security Magazine” masz pewność, że dawka rzetelnej, kompleksowej i zaprezentowanej w przystępnym języku wiedzy przyniesie Ci wymierne korzyści. Jakie? Pomoże Ci rozwijać Twoją firmę na stabilnym fundamencie, jakim jest jej bezpieczeństwo.
Stowarzyszenie Creative Brains
Naszym celem jest popularyzowanie nauk technicznych, a w szczególności robotyki. Działamy od 2015 roku, wspierając studentów w różnorodnych inicjatywach, promujących nowe technologie. Stowarzyszenie „Creative Brains” to przede wszystkim absolwenci Wydziału Mechatroniki Politechniki Warszawskiej, którzy w trakcie studiów aktywnie działali naukowo oraz społecznie, a po zakończeniu nauki postanowili wspierać swoim doświadczeniem kolejne pokolenia studentów. Nasza działalność jest możliwa dzięki wsparciu partnerów. Projekty stowarzyszenia są realizowane wspólnie z firmami prywatnymi, a także z podmiotami publicznymi, takimi jak Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Women In AI
Stowarzyszenie Kobiety w AI (Women in AI) to globalna inicjatywa mająca na celu promowanie równości płci (i nie tylko) w dziedzinie sztucznej inteligencji. Organizacja wspiera kobiety w technologii poprzez mentoring, edukację oraz networking. Działa na rzecz zwiększenia reprezentacji kobiet w AI, organizując wydarzenia, warsztaty i inicjatywy mające na celu rozwijanie ich umiejętności oraz kariery zawodowej w branży technologicznej.
Przyspiesz wdrożenie AI dzięki automatyzacji, dobrym praktykom i profesjonalnym narzędziom do zarządzania
Podczas warsztatów zaprezentujemy kluczowe wyzwania, które utrudniają skuteczne wdrażanie sztucznej inteligencji w organizacjach – zarówno w obszarze klasycznych modeli Machine Learning, jak i generatywnej AI. Następnie omówimy technologie, rozwiązania i najlepsze praktyki, które pomagają w pokonywaniu tych trudności. Szczególną uwagę poświęcimy możliwości automatyzacji wybranych procesów w całym cyklu życia modeli analitycznych oraz korzyściom płynącym z uporządkowania tych procesów przy wsparciu narzędzi do AI Governance.
10 października | 9.30 - 11.30
Kluczowe cele warsztatu
- Zapoznanie uczestników z rozwiązaniami wspierającymi i automatyzującymi wybrane procesy wdrażania AI
- Zaprezentowanie wybranych ciekawych przypadków użycia sztucznej inteligencji jako ilustracja wykorzystania omówionych wcześniej rozwiązań technologicznych oraz inspiracja do dyskusji, bądź podjęcia podobnych projektów
- Omówienie rozwiązań, które jednocześnie zapewniają wdrożeniom AI zgodność z regulacjami (np. AI Act) jak i zwiększają zaufanie biznesu do zasobów budowanych przez zespoły danologów
Korzyści z uczestnictwa
Większa świadomość potencjalnych raf i mielizn, których należy unikać żeglując po wodach AI wraz z wiedzą na temat instrumentów nowej generacji do odpowiedniej nawigacji (czyli wiedza o technologiach wspierających skuteczne wdrożenia AI), czyli kolejny projekt powinien pójść łatwiej, szybciej, z mniejszą liczbą „niespodzianek” i z większym zaufaniem ze strony biznesu.
Wymagania – co uczestnik powinien wiedzieć/umieć, żeby w pełni skorzystać z udziału?
Ciekawość i otwartość na biznesowe wykorzystanie sztucznej inteligencji.
Agenda
- Najpierw o wyzwaniach wdrażania projektów AI/ML
- Technologie i rozwiązania, których można użyć, żeby unikać problemów wymienionych we wprowadzeniu
- Jak to wygląda w praktyce – przykłady wykorzystania AI ze wskazaniem jak wykorzystano technologie wspomagające procesy
- Nieco więcej na temat metod automatyzacji procesów w ramach cyklu życia AI – kierunki w działach R&D zajmujących się AI (np. AutoRAG)
- Jak grać zgodnie z nowymi regułami: zaufanie do AI, zarządzalność, wyjaśnialność w kontekście rozporządzenia AI Act – czas na wypracowanie/wdrożenie dobrych praktyk
- Pytania i dyskusja
Prowadzenie
Goldenore
IBM Polska
Sztuka promptowania: wykorzystaj AI w codziennej pracy
Warsztat "Sztuka Promptowania: Wykorzystaj AI w Codziennej Pracy" poprowadzi uczestników przez najważniejsze techniki tworzenia skutecznych promptów, pozwalających na maksymalne wykorzystanie potencjału narzędzi AI.
10 października 2024 | 15.00 - 17.00
Kluczowe cele warsztatu
- Nauka 15 technik tworzenia skutecznych promptów, które pozwolą na uzyskanie bardziej trafnych i użytecznych odpowiedzi od narzędzi AI
- Omówienie zasad bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z narzędzi AI, w tym identyfikacja i unikanie najczęstszych błędów oraz zrozumienie zagrożeń związanych z halucynacjami i błędami modelu
- Ćwiczenie umiejętności tworzenia promptów i korzystania z AI w praktycznych scenariuszach zawodowych, co pomoże uczestnikom lepiej wykorzystać AI w ich codziennej pracy
Korzyści z uczestnictwa
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:
- Produktywnie korzystać z ogólnodostępnych narzędzi generatywnej AI, jak Chat GPT i inne, zwiększając swoją efektywność w pracy
- Tworzyć skuteczne prompty, które generują wartościowe i użyteczne odpowiedzi
- Identyfikować i unikać pułapek oraz błędów w pracy z AI, minimalizując ryzyko związane z halucynacjami i błędami modelu
Wymagania – co uczestnik powinien wiedzieć/umieć, żeby w pełni skorzystać z udziału?
Uczestnicy powinni mieć dostęp do chat GPT w modelu 4o.
Agenda
- Showcase: jak ułatwić sobie z AI codzienność w pracy i w domu
- Strategie skutecznego promptowania
- Złota metoda budowania skutecznych promptów
- 15 technik tworzenia promptów
- Bezpieczeństwo i higiena pracy z AI
- Najczęstsze błędy
- Pułapki, i jak ich unikać
- Praktyczne ćwiczenia z tworzenia promptów
- Scenariusze biznesowe i strategie rozwiązywania ich z AI
Bonus
Uczestnicy otrzymają 10% zniżki na szkolenia juliaszopa.com dla firm zamówione w ciągu 3 miesięcy po zakończeniu warsztatu.
Prowadzenie
JuliaSzopa.com
Testowanie Pomysłów Biznesowych z wykorzystaniem AI
Warsztat skupia się na trzech aspektach, w których AI może wspierać w procesie testowania pomysłów biznesowych:
- wyszukiwanie inspiracji
- ideacja
- prototypowanie
Nie jest to szkolenie z narzędzia, które w magiczny sposób wykona za nas całą pracę. To raczej holistyczne spojrzenie na poszczególne elementy procesu testowania pomysłów oraz zadania, które stają się prostsze lub dostępne do szerszego grona osób (demokratyzacja) dzięki korzystaniu z narzędzi AI.
Uczestnicy prezentacji/dyskusji warsztatowej będą mogli pracować na własnych pomysłach korzystając z proponowanych przeze prowadzących narzędzi AI do budowania stron internetowych oraz autorskiego GPTs "Ideation Buddy" bazującego na idei Synthetic Personas. W trakcie warsztatu prowadzący pokażą również jak narzędzie Preplexity ułatwia proces pozyskiwania publicznie dostępnych informacji.
10 października | 12.00 - 14.00
Korzyści z uczestnictwa
Uczestnicy poznają nowoczesne narzędzia AI wspierające proces kreowania innowacji
Wymagania – co uczestnik powinien wiedzieć/umieć, żeby w pełni skorzystać z udziału?
Przed rozpoczęciem warsztatu uczestników o zastanowienie się, do jakiego segmentu rynku chcą stworzyć rozwiązanie oraz określenie obszaru lub procesów, w których problemy rozwiązanie ma "rozwiązywać".
Agenda
- Wprowadzenie do tematu
- Jak AI może wspierać testowanie pomysłów biznesowych?
- Wykorzystanie syntetycznych użytkowników/person
- Wprowadzenie do narzędzi generujących syntetycznych użytkowników/persony, narzędzi pozwalających uzyskać listę potencjalnych problemów zdefiniowanej grupy potencjalnych użytkowników (Synthetic Users lub nasz autorski Ideation Buddy)
- Ćwiczenie: Tworzenie syntetycznych person i odkrywanie problemów oraz potrzeb użytkowników - uczestnicy opracują pierwsze założenia swojego pomysłu bazując na wynikach procesu discovery z synthetic users
- Research i analiza rynku z Perplexity
- Prezentacja narzędzia Perplexity do zbierania informacji i analiz rynkowych
- Ćwiczenie: Uczestnicy wykorzystują Perplexity do badania rynku i zbierania danych
- Szybkie budowanie stron internetowych z Relume
- Prezentacja narzędzia Relume do szybkiego tworzenia landing page dla swojego rozwiązania
- Ćwiczenie: Uczestnicy projektują prostą stronę internetową dla swojego pomysłu
- Prototypowanie z wykorzystaniem platform no-code
- Prezentacja narzędzi no-code/low-code (np. Bubble, Webflow)
- Przykłady wykorzystania promptów do przyspieszenia projektowania aplikacji i stron
- Ćwiczenie praktyczne: Uczestnicy pracują nad prostym prototypem swojego pomysłu
- Prezentacja pomysłów
- Uczestnicy przedstawiają swoje finalne pomysły
- Omówienie kolejnych kroków: Prezentacja rozwiązań rzeczywistym potencjalnym klientom i walidacja pomysłów
Prowadzenie
The Heart
The Heart
(Generative) AI – wspaniałe możliwości biznesowe, czarna dziura security
Generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) i duże modele językowe (LLM) rewolucjonizują produkty i procesy w wielu branżach. Wraz z wdrażaniem tych użytecznych rozwiązań, pojawia się jednak nowe wyznania. W szczególności, z uwagi na szybkie tempo rozwoju, oraz fakt że są one zintegrowane z wieloma źródłami danych i systemami obecnie istniejącymi w organizacjach – związanych z bezpieczeństwem.
Warsztat skupi się na cyberbezpieczństwie w aplikacjach wykorzystujących LLM i poruszy tematy najczęstszych kategorii zagrożeń, podatności i unikalnych wyzwań do tej pory sklasyfikowanych. Zostanie omówiona nie tylko ich natura oraz możliwe metody wykonania ataków, ale także sposoby w jakie programiści i architekci mogą spróbować zabezpieczyć przy projektowaniu i wdrażaniu systemów.
10 października | 12.00 - 14.00
Korzyści z uczestnictwa
Uczestnicy poznają nietypowe z punktu widzenia klasycznego IT zagrożenia związane z wdrożeniem systemów AI, w szczególności zyskując wiedzę o tym:
- dlaczego GenAI będzie szczególnie istotne z punktu widzenia cyberbezpieczństwa w najliższych latach,
- kategoriach cyberzagrożeń związanych z GenAI, oraz popularnych specyficzych dla niego typów ataków,
- popularnych podejściach i wzorcach architektonicznych pozwalających się przed nimi bronić.
Wymagania – co uczestnik powinien wiedzieć/umieć, żeby w pełni skorzystać z udziału?
Uczestnicy powinni znać podstawowe pojęcia z zakresu sztucznej inteligencji (np. Large Language Model, prompt, Generative AI, dataset), preferowana jest także podstawowa znajomość zagadnień związanych z cybersecurity.
Agenda
- Skokowy rozwój generatywnej sztucznej inteligencji/LLM...
- ... Oraz jego implikacje w kontektach biznesowych i cyberbezpieczństwa.
- Popularne podatności i metody ataków na LLM:
- Jailbreaki
- "Pośrednie" i "bezpośrednie" prompt injection
- Eksfiltracja danych i zdalne wykonanie kodu
- Strategie ochrony i najlepsze praktyki
- Redukcja wektorów ataku na poziomie biznesu i procesów
- Ochrona na poziomie infrastruktury
- Techniki walidacji i sanityzacji
- Istotność logowania i monitoringu
- Przyszłe trendy, wyzwania, i zasoby
Prowadzenie
datarabbit.ai
Budowa chatbota w praktyce: jak zrobić to dobrze w budżecie od 5 tys. do 1 mln zł
Jednym z podstawowych zastosowań sztucznej inteligencji w optymalizacji obsługi klienta są chatboty automatyzujące kontakt. Podczas warsztatu uczestnicy zapoznają się z case study kilku wdrożeń chatbotów w różnych organizacjach – od prostych rozwiązań za kilka tysięcy złotych do dużych, złożonych projektów o wartości miliona złotych. Celem jest pokazanie uczestnikom różnic pomiędzy różnymi wdrożeniami, a w szczególności:
- dozwolony poziom halucynacji,
- powtarzalność i szybkość odpowiedzi,
- przygotowywanie (i jakość) danych,
- multimodalność odpowiedzi,
- wymagania użytkowników,
- poziom skuteczności.
Następnie grupy uczestników będą projektować własny system, oceniać ryzyko korzystania z niego i proponować jego mitygację.
10 października | 12.00 - 14.00
Korzyści z uczestnictwa
- Zrozumienie sposobu działania i zagadnień związanych z bezpieczeństwem chatbotów
- Poznanie różnic w kosztach i stopniu komplikacji w zależności od skali wdrożenia
- Umiejętność dostosowania skali projektu do potrzeb i budżetu
Wymagania – co uczestnik powinien wiedzieć/umieć, żeby w pełni skorzystać z udziału?
Uczestnicy powinni znać podstawowe pojęcia z zakresu sztucznej inteligencji oraz doświadczenie w pracy z ChatGPT lub Anthropic Claude (znajomość UI/UX, podstawy pisania promptów).
Agenda
- Case study z wdrożeń chatbotów w kilku organizacjach o różnej skali
- Praca w grupach: projektowanie własnego systemu, szacowanie ryzyka i propozycja jego mitygacji
- Prezentacja i analiza przygotowanych projektów
Prowadzenie
GenAI Cracow
Chatbot a prawo: jak zrobić chatbota, który działa zgodnie z prawem
Budowanie chatbota zgodnie z prawem wymaga uwzględnienia kilku kluczowych aspektów, takich jak ochrona danych osobowych, prawa własności intelektualnej, zgodność z regulacjami EU AI Act oraz prawem telekomunikacyjnym. Celem jest pokazanie uczestnikom praktycznego podejścia do budowania chatbota zgodnego z prawem, zasadami etycznymi oraz najlepszymi praktykami.
10 października | 15.00 - 17.00
Korzyści z uczestnictwa
- Zrozumienie prawnych wymogów projektu związanego z uruchomieniem chatbota
- Poznanie zakresu przepisów mających zastosowanie do projektów chatbotowych uruchamianych w Polsce i UE
- Umiejętność zaplanowana wdrożenia chatbota od strony wymogów regulacyjnych.
Wymagania – co uczestnik powinien wiedzieć/umieć, żeby w pełni skorzystać z udziału?
Uczestnicy nie muszą mieć wykształcenia prawniczego. Wystarczy, że będą znać podstawowe pojęcia z zakresu sztucznej inteligencji oraz doświadczenie biznesowe (praktyczne zastosowanie przepisów prawa, np. w zakresie ochrony danych osobowych).
Agenda
- Kroki, które trzeba podjąć przed zaplanowaniem wdrożenia chatbota w organizacji (określenie zadań wykonywanych przez chatbota i danych jakie mają być przetwarzane);
- Prawo własności intelektualnej związane z chatbotem (majątkowe prawa autorskie, licencje, SaaS, elementy podlegające ochronie);
- Czynności związane z zapewnieniem zgodności z przepisami o ochronie danych osobowych (RODO/GDPR);
- Wpływ AI Act na niektóre chatboty;
- Ocena ryzyka korzystania z chatbota;
- Działania, których celem jest zapewnienie, że dane są przechowywane i przetwarzane w sposób bezpieczny;
- Obowiązki i ograniczenia wynikające z polskiego prawa telekomunikacyjnego;
- Dobre praktyki w zakresie informowania użytkowników chatbota;
- Planowane audyty rozwiązania i okresowe przeglądy potrzeb.
Prowadzenie
act legal