Konrad Banachewicz
Konrad jest menedżerem w obszarze nauki o danych z doświadczeniem dłuższym niż sam może w to uwierzyć. Posiada tytuł doktora statystyki uzyskany na Vrije Universiteit w Amsterdamie, gdzie koncentrował się na problemach modelowania ekstremalnych zależności w ryzyku kredytowym. Powoli przeszedł od klasycznej statystyki do uczenia maszynowego i do świata aplikacji biznesowych.
Konrad pracował w różnych instytucjach finansowych nad szeregiem problemów związanych z danymi i zajmował się wszystkimi etapami cyklu życia produktu : od tłumaczenia wymagań biznesowych ("czego tak naprawdę potrzebują"), poprzez pozyskiwanie danych ("arkusze kalkulacyjne i płaskie pliki? Naprawdę?"), manipulowanie, modelowanie i testowanie (naprawdę zabawna część), aż po prezentowanie wyników osobom uczulonym na terminologię matematyczną (co jest naprawdę zabawne). Odwiedził różne krańce spektrum częstotliwości w finansach (od handlu wysokiej częstotliwości po ryzyko kredytowe i wszystko pomiędzy), przewidywał ceny ziemniaków, analizował anomalie w sprzęcie przemysłowym i rekomendacje optymalizatora. Obecnie jest głównym analitykiem danych w IKEA Digital.
Jako osoba, która sama stoi na ramionach gigantów, Konrad wierzy w dzielenie się wiedzą z innymi: bardzo ważne jest, aby wiedzieć, jak podejść do praktycznych problemów za pomocą metod data science, ale także jak tego nie robić.
Ma w sobie żyłkę rywalizacji, więc w wolnym czasie jest aktywny na Kaggle i trenuje Krav Magę.